Fructe-vedeta In 2007. In anul care s-a incheiat cele mai cerute fructe de pe piata americana au fost cele exotice. In acest sens, o companie americana a pornit o campanie, in urma cererii crescute de asemenea fructe de pe piata. Denumita "Farmacia intr-un fruct", campania are ca scop promovarea fructului exotic numit "capuau". Cu un mare continut de antioxidanti, acesta este fructul unei plante inrudite cu arborele de cacao. "Camu camu" este un alt fruct ciudat, dar foarte agreat de americani. El seamana cu niste mici cirese de culoare rosie-purpurie. Pe langa aceste fructe, compania americana Packaged Facts a enumerat si altele, care au starnit interesul consumatorilor, precum "goji berry" sau "guarana". Acesta din urma a inregistrat adevarate succese pe piata aromelor din anul 2007. Unei alte companii americane, care proceseaza ingrediente naturale din fructe, i-a venit inspiratia sa scoata un nou gen de aroma dintr-un fruct sud-american numit "lulo". Astfel, a obtinut un lichid concentrat, care poate fi folosit la inghetate, jeleuri sau ciocolate, dar si la prepararea unor specialitati de panificatie. (Maria Belu)       Saloane gastronomice. 23-27 ianuarie, Frankfurt, Germania - Christmasworld: Salonul international pentru decoratiuni de Craciun si de sarbatoare, descoperirea tendintelor pentru anul 2008. 27-30 ianuarie, Cologne, Germania - Salonul international al dulciurilor. Ianuarie 2008, Combloux, Franta - Festivalul de gastronomie regionala si de patrimoniu. Ianuarie 2008, Rimini, Italia - Cupa mondiala a gelatierilor. 26-30 ianuarie 2008, Rimini, Italia - Salonul de gelaterie, patiserie si panificatie, editia a 28-a. 17-20 ianuarie 2008, Bratislava, Slovacia - Gastropack, Salonul international al alimentatiei.