Compania franceza castiga teren in fata Air OneConsiliul de conducere al companiei aeriene italiene Alitalia, aflata in dificultate financiara, prefera oferta de preluare avansata de Air France, in defavoarea propunerii Air One, a informat presa italiana, citata de Reuters.
Conducerea Alitalia s-a reunit pentru a numi ofertantul ales pentru negocieri exclusive in cazul privatizarii companiei italiene, insa a decis sa amane hotararea in acest sens pana vineri, pentru a acorda guvernului italian, care detine 49,9% din actiunile operatorului de zbor, mai mult timp in vederea organizarii unor dezbateri interne, informeaza Mediafax.
Presedintele Alitalia, Maurizio Prato, responsabil cu vanzarea companiei, a declarat ca oferta Air France corespunde mai bine propriului plan de restructurare al Alitalia, si si-a exprimat indoiala cu privire la beneficiile propunerii Air One. Astfel, Prato, impreuna cu reprezentantii consiliului de conducere, sustinut de consultantii Citi si Roland Berger, prefera oferta Air France, in valoare de 0,35 euro pe actiune, care include si cumpararea tuturor obligatiunilor convertibile, a relatat presa italiana.Air One este sustinuta de banca italiana Intesa SanpaoloAir One, o companie mai mica decat Alitalia, insa sustinuta de cea mai mare banca italiana de retail, Intesa Sanpaolo, a oferit un pret de un eurocent/titlu pentru operatorul italian si s-a angajat sa efectueze investitii totale de 5,3 miliarde euro pana in anul 2012.
Alegerea partenerului pentru finalizarea procesului de privatizare apartine guvernului.
Actiunile Alitalia au incheiat sedinta de tranzactionare de marti la 0,73 euro pe unitate. Capitalizarea companiei, calculata in functie de acest pret, se ridica la 1,1 miliarde de euro, in timp ce datoriile Alitalia cumuleaza 1,2 miliarde de euro.Grupul aeronautic franco-olandez prevede recucerirea pietei italieneStatul italian, posesor a 49,9% din actiunile Alitalia, a convenit acum doua saptamani sa decida castigatorul pana la data Craciunului.
Air France - KLM a trimis o scrisoare de intentie pentru preluarea companiei Alitalia. Detaliile si suma oferita nu au fost precizate de Air France - KLM.
"Aceasta propunere se adreseaza unui partener comercial major, prin intermediul caruia au fost incheiate acorduri benefice in 2001, intre Franta si Italia sau in cadrul aliantei mondiale Skyteam", afirma, tot in urma cu doua saptamani, Air France-KLM. Proiectul grupului franco-olandez "prevede de asemenea recucerirea pietei italiene de Alitalia prin dezvoltarea retelei sale de transporturi si prin reafirmarea identitatii companiei". Compania germana Lufthansa a renuntat la depunerea ofertei de preluare, dupa ce timp de mai multe luni nu si-a anuntat intentiile clare.
┼×eful guvernului italian, Romano Prodi, a afirmat ca nationalitatea proprietarului este un criteriu "secundar", principalul criteriu fiind puterea economica si strategia companiei", a subliniat premierul.Politica si considerentele industriale au jucat un rol importantAtat Air One, cat si Air France-KLM au inaintat oferte pentru compania italiana, care se afla in impas financiar. Analistii considera ca, in acest context, considerentele industriale si politice vor juca un rol mai important in luarea deciziei decat pretul.
Influentul lider al grupului de antreprenori Confindustria, Luca Cordero di Montezemolo, a declarat ca oferta inaintata de Air One are toate elementele necesare unei tranzactii avantajoase si ca grupul rezultat in urma preluarii ar putea incheia oricand aliante cu companii straine mai tarziu.
"Cred ca Air One dispune de o sustinere financiara solida si de conditiile de afaceri pentru o operare benefica pentru statul italian si pentru Alitalia", a declarat Montezemolo, in cadrul unei conferinte.
Analistii considera ca, desi Air One beneficiaza de sprijinul sindicatelor si politicienilor din Italia, Air France ofera companiei in impas o perspectiva mai solida de revenire pe termen lung.