Preluind modelul japonezilor, reprezentantii marcii coreene au anuntat ca au in plan fabricarea a doua modele premium si chiar lansarea unui brand propriu de lux.

Cu noile modele premium, precum Genesis (foto),
Hyundai vrea sa concureze cu Lexus, Acura si Infinity,
dar si cu masinile de clasa medie superioara
si limuzinele germane De anul viitor, Hyundai va scoate pe piata o noua berlina, de data aceasta de clasa medie superioara, care va purta numele de Genesis. Modelul va concura cu masini precum BMW Seria 5, Mercedes Clasa E, Audi A6 sau Lexus GS. Ambitiile coreenilor nu se opresc insa aici si au declarat ca lucreaza deja la dezvoltarea unei alte berline si mai luxoase decit Genesis. In cazul in care proiectul se va concretiza, limuzina Hyundai va concura cu masini precum Mercedes Clasa S, BMW Seria 7, Audi A8 sau Lexus LS. De altfel, reprezentantii Hyundai au lasat sa se inteleaga, inca de acum citiva ani, faptul ca au de gind sa lanseze un brand propriu de lux. De fapt, coreenii vor sa intre pe un segment dominat de nemti, folosindu-se de tactica japonezilor. Noul brand premium al marcii Hyundai va fi un rival pentru diviziile de lux Lexus, care apartine celor de la Toyota, Acura, care tine de Honda, sau Infinity, care e controlata de Nissan. Ambele masini se afla deja in stadiul de testare. Cel mai probabil, cele doua berline premium vor imparti aceeasi platforma, cu tractiune spate, cu diferente insa in ceea ce priveste amplasamentul. Pentru modelul Genesis este de asteptat ca cei de la Hyundai sa introduca un motor V8 de 4,6 litri care va dezvolta peste 300 de cai-putere, dar si un propulsor in sase cilindri. Pentru noul virf de gama care va concura cu Mercedes Clasa S va exista un motor V8 mai puternic decit cel de pe Genesis.

Concurenta pe cele doua segmente este insa acerba, iar Hyundai va avea mari probleme in a-si gasi un loc intr-o piata atit de pretentioasa. Cel mai concludent exemplu in acest sens a fost esecul celor de la Volkswagen cu modelul Phaeton. Desi are o gama larga de motorizari, cel mai puternic propulsor fiind un W12 de 6 litri si 450 de cai-putere si este per ansamblu o masina solida, Phaeton a fost un dezastru din punctul de vedere al vinzarilor. In plus, imaginea de marca a Volkswagen nu a ajutat deloc limuzina sa se impuna in segmentul de lux. Singurul model premium cu care Volkswagen inregistreaza mari succese de vinzari este SUV-ul Touareg. Nici cu Genesis, Hyundai nu va avea mai putina bataie de cap, pentru ca modelele din clasa medie superioara si-au format deja un public fidel.

Vedeti X6, noul SUV al germanilor de la BMW, la www.cotidianul.ro/select