Din cauza aglomeratiei infernale din marile magazine, tot mai multi romåni apeleaza, in aceste zile, la magazinele on-line pentru a-si face cumparaturile de Craciun. Chiar daca produsele achizitionate in acest mod sunt ceva mai scumpe, clientii shopurilor de pe net spun ca merita sacrificiul, dat fiind ca le primesc direct la domiciliu. Ei cåstiga astfel timp pretios pentru alte activitati.

Potrivit comerciantilor, volumul vanzarilor in perioada dinaintea sarbatorilor de iarna a crescut spectaculos in acest an in magazinele “clasice” din intreaga tara. Aglomeratia din piete si magazine a devenit infernala inca de la sarbatoarea Sfantului Nicolae, iar bucurestenii care au ramas in urma cu aprovizionarea sunt ingroziti de ideea ca vor fi nevoiti sa stea ore intregi la cozi intr-o imbulzeala de nedescris. Ca urmare, sunt tot mai multi cei care apeleaza la metoda vanzarilor la distanta, prin internet sau televizor, extrem de populara in Occident.

Iar vanzarile au avansat spectaculos, peste asteptarile comerciantilor din domeniu. Cheia afacerii: preturile si livrarea gratuita. Se vinde online practic orice, de la mici obiecte de decoratiuni, telefoane, jucarii, produse alimentare, bauturi sau hrana si aceesorii pentru animalele de companie la calculatoare, imprimante si chiar unele mici utilaje industriale. Cele mai solicitate cadouri achizitionate online sunt electronicele, electrocasnicele, hainele, obiectele de pielarie, dulciurile de lux si aranjamentele de brad si cele florale, spun comerciantii.

Potrivit estimarilor companiei GECAD, magazinele online romanesti isi vor creste vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna cu cel putin 30% fata de o perioada normala de cumparaturi din cursul anului. “Cand cumperi online si platesti cu cardul vrei, sa te simti in siguranta, sa gasesti repede ceea ce cauti si sa primesti cat mai repede ce ai comandat.