Campania de demascare a ilegalitatilor legate de afacerea „Mall Obor“, dusa de „Gardianul“ de multe luni, a dat, in sfårsit, roade. Informatia care ne-a fost data de sursele noastre si publicata in numarul de ieri ne-a fost confirmata oficial: Prefectura va ataca in instanta hotarårea prin care Consiliul Local al sectorului 2 a aprobat contractul de parteneriat public-privat ce viza Oborul. Luni va fi depusa la instanta actiunea semnata de prefectul Catalin Deaconescu, bazata pe o parte din argumentele legale prezentate de „Gardianul“ intr-o lunga serie de anchete ce vizau actiunile primarului Ontanu si ale acolitilor sai.

Prefectul Catalin Deaconescu ne-a confirmat ieri, telefonic, ca institutia pe care o conduce va ataca in instanta Hotararea Consiliului local sector 2 nr. 131/2006, prin care se aproba contractul de parteneriat public-privat privind „modernizarea“ Pietei Obor. Motivele principale ale cererii de anulare a hotararii respective, ne-a spus prefectul, sunt legate, in principal, de calitatea de domeniu public al terenului pe care Nicolae Ontanu si grupurile de interese cu care lucreaza mana in mana l-au ales ca obiectiv pentru teapa imobiliara. Un alt motiv este cel prezentat chiar in numarul de vineri al „Gardianului“: incompatibilitatea lui Dan Ioan Popescu, consilier local la sectorul 2 si director la Administratia Pietelor sector 2, mandatat de Consiliul local sa semneze contractul.

Un an de ilegalitate
Astazi, 15 decembrie 2007, se implineste exact un an de cand consilierii locali de la sectorul 2 ridicau frumos manuta, la comanda primarului Ontanu, aproband asocierea cu un consortiu format (direct sau prin interpusi) din cei mai „baieti de baieti destepti“ de pe piata imobiliara din Romania: Alexandru Bittner, Puiu Popoviciu, Marian Petrache, Dorin Cocos. Ulterior, la afacere a achiesat, prin intermediul consilierei Clitemnestra Volschi (fosta Gadea), grupul NIRO.
De la bun inceput, parteneriatul mirosea urat. La baza proiectului viitorului mall statea un PUD/PUZ ilegal, al carui initiator, executant si beneficiar era Baneasa SA, lucru interzis de lege. Expunerea de motive a proiectului de hotarare, semnata de Ontanu, se baza pe o afirmatie falsa. Ca fundamentare legala pentru toate operatiunile derulate de administratia locala in aceasta megaafacere era folosita Ordonanta Guvernului nr.16/ 2002, privind parteneriatele public-private. La data intocmirii acestei note de fundamentare (in decembrie 2006) si la data aprobarii hotararii (implicit a contractului), in Consiliul local, in sedinta din 15 decembrie 2006, acest act normativ nu mai era insa in vigoare. El fusese abrogat prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, intrata in vigoare in data de 30 iunie 2006.