Ultima colectie a designerului Adrian Oianu a fost transformata intr-un pretext pentru organizarea unui eveniment caritabil, cu stil.

Designerul Adrian Oianu si-a prezentat ultima colectie prêt-à-porter miercuri seara la Palatul Casei de Economii si Consemnatiuni, in cadrul unui eveniment mai amplu, care a integrat atit componenta de moda, cit si una sociala si mondena. Peste 400 de invitati din domeniile public, cultural, diplomatic sau de afaceri au putut admira rochiile „Limited Edition" si cu aceasta ocazie au putut contribui la programele sustinute de Special Olympics, organizatie sprijinita la nivel mondial care are ca scop reintegrarea in societate a persoanelor cu dizabilitati psihice.

Colectia prezentata miercuri seara la Palatul CEC este inspirata de femeia anilor ’20, pe care designerul o vede puternica, atletica, dar care in acelasi timp isi cultiva feminitatea intr-un mod atent si studiat, foarte constienta de atuurile sale, dar care isi cunoaste si punctele vulnerabile. Cu alte cuvinte, colectia integreaza un set de texturi noi, lucrate manual, materiale pretioase care dau impresia de fluiditate, volum aparent controlat, minimalism si trimiteri la portul traditional. Colectia va fi completata de accesorii - manusi - oferite de singurul magazin exclusiv de manusi din Romania - Sermoneta Gloves.

Fotografiile pe care le-a realizat designerul copiilor cu nevoi speciale au fost scoase la licitatie, urmind ca fondurile strinse sa fie folosite in beneficiul desfasurarii programelor sustinute de Special Olympics. Invitatii speciali la eveniment au fost Mihaela Radulescu, Nadia Comaneci si Mihaela Zamfir, o fetita care se afla sub protectia Special Olympics, care vor purta rochii semnate de Adrian Oianu. Cele trei rochii au fost vindute, de asemenea, printr-o licitatie tacuta. Evenimentul a fost prezentat de Larisa Claru si de Cristian Topescu si a fost gindit pe structura cifrei magice trei, despre care Oianu spune ca reprezinta sinteza, toleranta si acceptabilitatea.

Minimalism si naturalete In prima parte a carierei sale, designerul a fost mai cunoscut in afara granitelor decit in Romania, asa cum se intimpla adesea cu multe talente autohtone. Dupa ce si-a terminat studiile la European Institut of Design din Milano, Oianu a semnat o parte dintre creatiile casei turcesti Tween&Damat, unde a fost designer si director artistic in 1996, si si-a continuat cautarile artistice pe teritoriul Statelor Unite. In 2004 s-a intors in Romania, dupa 8 ani de absenta, si a pus bazele propriei case de moda, continuind insa sa creeze pentru casa italiana Bianco Spino. In septembrie lanseaza, pentru prima oara aici, conceptul de „fashion films", o combinatie intre arta video si moda, pe care il ilustreaza prin intermediul a trei filme conceptuale scurte. Femeia pe care o are in vedere Oianu nu este una speciala, ci mai degraba femeia naturala, care nu pune foarte mult accent pe factorul „glamour" din moda, ci mai mult pe inteligenta abordarii si pe simplitate, fiind influentat mai degraba de moda disco a anilor ’90, folosind culori saturate, inchise si materiale lucioase.

Pentru detalii despre colectiile designerului Adrian Oianu accesati www.cotidianul.ro/select