Capitala Romaniei este cel de-al saptelea oras ca preferinta in rindul companiilor de retail care au planuri de expansiune in urmatorii 5 ani.

Bucurestiul a urcat anul acesta doua pozitii intr-un top 20 al destinatiilor preferate de retailerii care au planuri de expansiune, se arata intr-un studiu realizat de compania de consultanta Cushman&Wakefield. Astfel, din estimarile companiilor de retail chestionate de consultanti, in urmatorii 5 ani in tara noastra se vor deschide in jur de 100 de magazine noi. Aceasta in conditiile in care in total, pina in 2012, marii comercianti vor inaugura 2.900 de magazine pe piete noi, cele mai multe dintre ele, adica 580, urmind sa deserveasca piata Rusiei. Mai mult, 8% dintre retaileri au declarat ca prefera Romania pentru extindere in urmatorii doi ani. Cresterea atractivitatii Romaniei s-ar putea explica si prin faptul ca piata noastra de retail nu este inca una aglomerata. Mai precis, pina in momentul de fata, tara noastra a atras doar 5% dintre cei 250 de retaileri care au participat la studiu.

In topul preferintelor retailerilor continua sa fie si anul acesta Moscova, urmat de St. Petersburg (locul trei anul trecut), Praga (locul doi in 2006), Bratislava, Ljubljana si Sofia (cu doua locuri mai sus). De altfel, conform studiului Cushman&Wakefield, 39% dintre retailerii chestionati au declarat ca Europa de Est ofera cele mai bune oportunitati de afaceri in urmatorii 5 ani, aceasta regiune fiind urmata de Europa Centrala (36%), Europa de Vest si de Nord (30%), in timp ce Europa de Sud stirneste interes pentru 12% dintre marii comercianti. Studiul a fost realizat prin intervievarea a 250 de companii de retail, reprezentind 19 sectoare de activitate, din 23 de state, inclusiv Romania.