Strategia de vanzare va fi finalizata in cel mult trei luni
Actiunile CFR Marfa pot fi listate la Bursa de Valori BucurestiMinistrul Transporturilor (MT), Ludovic Orban, a anuntat ieri ca doreste sa obtina cel putin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfa. Potrivit declaratiilor facute de acesta, strategia de vanzare va fi finalizata in termen de trei luni de catre consortiul Deloitte-Bostina, valoarea contractului fiind de 190 de mii de lei. Ministerul Transporturilor a angajat compania Deloitte Romania si casa de avocatura Bostina si asociatii pentru consultanta la elaborarea unor strategii de privatizare a companiei.
"Obiectivul nostru este sa avem o privatizare de succes, care sa aduca venituri mari, iar nivelul de minimum un miliard de euro este un obiectiv realist", a spus Orban, intr-o conferinta de presa. In opinia acestuia, privatizarea CFR Marfa are ca scop cresterea competitivitatii companiei si castigarea unor cote din piata interna si europeana.
Strategia de privatizare urmeaza sa fie stabilita, ca mai apoi sa fie elaborata o hotarare de Guvern, iar dupa aprobarea acesteia va avea loc o licitatie pentru selectarea consultantului de privatizare.
Autoritatile au in plan ca, pana la privatizarea CFR Marfa, actiunile companiei sa fie cotate la Bursa de Valori Bucuresti, data listarii urmand a fi stabilita in cel mult trei luni, de catre consultant.Comparativ cu anul trecut, profitul CFR Marfa a scazutIn anul 2006, CFR Marfa a inregistrat venituri in valoare totala de 530,6 milioane de euro, cheltuieli de 518,4 milioane euro si un profit net de 8,21 milioane euro. De asemenea, compania a transportat aproximativ 5,2 milioane de tone de marfa, dintre care 1,5 milioane reprezinta transportul international. Astfel, societatea a inregistrat o cota de piata de 19,4% in transportul feroviar de marfa din Romania. Profitul brut estimat pentru anul 2007 a fost de 6,5 milioane de lei, in scadere cu aproximativ 40% fata de anul trecut. O posibila cauza pentru acest lucru ar fi scaderea veniturilor din vanzarea marfurilor, conform bugetului de venituri si cheltuieli, pentru acest an.
In ceea ce priveste CFR Calatori, Ludovic Orban a spus ca societatea va fi divizata in mai multe companii, in functie de tipul calatoriei, respectiv internationala, de lung sau de scurt parcurs. "Daca as fi fost la inceputul mandatului, as fi initiat procedurile de privatizare la CFR Calatori. Dupa ce va fi realizata divizarea, noile companii vor fi privatizabile", a precizat ministrul.
Compania are un capital social de 205,16 milioane de lei, detinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor.MT: "Peste 6.000 de vagoane si locomotive vor fi modernizate"Ministrul Transporturilor a profitat de conferinta de presa in care s-a discutat despre privatizarea companiei CFR Marfa, pentru a anunta ca a demarat o noua campanie ce are ca scop repararea, dar mai ales modernizarea vagoanelor si locomotivelor. "Am inregistrat la Registrul Comertului o noua societate cu capital mixt, intre CFR Marfa, GFR si Raiffeisen Bank, pentru reparatia si modernizarea a 6.000 de vagoane si a unui numar de locomotive, care se afla in proprietatea CFR Marfa", a declarat Orban, in cadrul conferintei de ieri. Ministrul a tinut sa explice ca aceasta campanie, ce are ca scop modernizarea unei parti a parcului CFR Marfa, a fost necesara deoarece in bugetul de venituri si cheltuieli nu existau suficiente resurse pentru un astfel de proiect. El a adaugat ca obiectivul societatii, dupa repararea materialului rulant, va fi inchirierea acestuia, noua companie avand rolul de a creste competitivitatea CFR Marfa pe piata internationala. In total, parcul de material rulant al Companiei de Transport Feroviar de Marfa este format din 987 de locomotive si 50.980 de vagoane, CFR Marfa detinand un procent de 40% dintre acestea.