CADOURI - Centrele comerciale se bat in promotii in luna decembrie   Hypermarketurile si mall-urile se bat in oferte, promotii si in organizarea de evenimente deosebite in luna decembrie. Miza: dublarea vanzarilor si a traficului de clienti
CADOURI - Centrele comerciale se bat in promotii in luna decembrie   Hypermarketurile si mall-urile se bat in oferte, promotii si in organizarea de evenimente deosebite in luna decembrie. Miza: dublarea vanzarilor si a traficului de clienti in magazin.   Cadourile si cumparaturile de Craciun sunt in plina efervescenta, iar comerciantii se asteapta la profi-turi cu aproape 50% mai mari decat in perioada similara a anului trecut. "Pentru perioada Sarbatorilor de iarna din acest an ne asteptam la vanzari cu 40%-50% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut", spune Andreea Mihai, director de marketing Carrefour.   VANZaRI. Exista insa produse a caror vanzare este chiar si de cateva ori mai mare decat intr-o luna normala. Cele mai cumparate sunt bauturile carbogazoase, apa, vinul, podoabele de Craciun, cozonacii, ciocolata in forma de Mos Craciun, carnea, produsele traditionale gata preparate, jucariile, pachetele de cadouri, imbracamintea, electrocasnicele, televizoarele etc. "Pentru aceste categorii vanzarile se pot dubla, tripla sau pot fi de 4-6 ori mai mari decat intr-o perioada normala", ne-a declarat reprezentantul Carrefour. Companiile contribuie din plin la cresterea vanzarilor, ele achizitioneaza pachete de cadouri pe care le trimit partenerilor de afaceri. Multi comercianti si-au extins spatiul de vanzare sau au adus noi branduri in complexele comerciale, acum de Sarbatori. City Mall a construit o parcare pe o suprafata de 31.000 de mp, structurata pe 14 niveluri, care are si functiune de comert. Parcarea este practic o extensie a spatiului comercial care va oferi servicii financiare prin intermediul a patru banci. Tot aici va functiona si un supermarket Billa. In plus, de la etajul al 11-lea al cladirii se poate ajunge pe terasa de unde se poate admira imaginea Capitalei. Si Billa din Titan si-a extins suprafata de vanzare cu apropae 25%. Carrefour va deschide la 13 decembrie un hipermarket in Braila, in urma unei investitii de 25 de milioane de euro. Acesta va avea o suprafata de vanzare de 8.000 de metri patrati, iar centrul comercial din care face parte va mai include o galerie comerciala si un magazin cu produse electronice, electrocasnice si IT&C Media Galaxy. Si Mega Image a inaugurat luni, 10 decembrie, un nou magazin in Obregia, Bucuresti.   STRATEGIE. Concurenta dintre centrele comerciale aduce de Sarbatori in interiorul complexelor distractie si voie buna. Oamenii simt nevoia sa imbine utilul cu placutul, sa faca cumparaturi, dar sa se si distreze, spun reprezen-tantii marilor complexe. Reprezentantii City Mall, care implineste doi ani de la lansare, au investit in decembrie peste 200.000 de euro in redecorarea si in organizarea evenimentelor dedicate Sarbatorilor de iarna. Ei se asteapta ca traficul sa creasca in aceasta luna cu 150%, fata de o luna normala. "Teatrul Libelula va spune povesti cu pirati si clovni, iar bulgarasii de zapada vor veni si ei la City Mall cu povesti colorate cu multe premii. Si pentru ca are unde sa isi parcheze renii, Mos Craciun va fi prezent si el in City Mall pentru a-i cunoaste pe micutii de aici. Toate aceste momente magice se vor intampla la Castelul Povestilor, o constructie care are o inaltime de 12 metri si o greutate de 3 tone", ne-au declarat reprezentantii City Mall. La Domo, cine cumpara in decembrie poate plati numai jumatate din pret, restul banilor putand fi rambursati in maximum sase luni, esalonat sau in transe cu DAE 0%. daniela.ivan@jurnalul.ro   Campanii umanitare Anchor Grup, compania care detine mall-urile Plaza si Bucuresti, s-a gandit sa imbine distractia cu actiunile umanitare. Intre1 si 23 decembrie, in Bucuresti Mall va fi amplasat un glob in interiorul caruia copiii vor putea vorbi cu insusi Mosul, in timp ce in Plaza, un tren electric condus de catre Mos Craciun va fi instalat in jurul bradului. In schimbul a 10 lei, cei mici vor putea sa calatoreasca cu trenul sau sa intre in glob pentru a-l cunoaste pe Mos Craciun. Suma obtinuta va fi donata copiilor defavorizati sustinuti de Fundatia Principesa Margareta a Romaniei si de Organizatia World Vision Romania. Si Carrefour deruleaza intre 1 si 31 decembrie campania umanitara "Doneaza jucarii care sa aduca un zambet pe fata unor copii". Cine va dona o jucarie va putea cumpara o alta din magazin cu o reducere de 10%.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.