>> Un om de afaceri din Ardeal a cumparat o ambarcatiune de 800.000 de euro.
>> In acest an, comertul cu barci de lux a inregistrat o stagnare.

Unul dintre cele mai admirate obiecte expuse la editia din acest an a Luxury Show a fost o
>> Un om de afaceri din Ardeal a cumparat o ambarcatiune de 800.000 de euro.
>> In acest an, comertul cu barci de lux a inregistrat o stagnare.

Unul dintre cele mai admirate obiecte expuse la editia din acest an a Luxury Show a fost o "leisure-boat", o barca de lux din mahon, cu o lungime de sapte metri si un motor de 200 de cai putere. Ambarcatiunea are o capacitate de sase persoane, care intalnesc la bord conditii de hotel de cinci stele. In plus, aceasta are o importanta aparte. "Barca este construita integral in Romania de catre specialisti romani", a precizat Florin Carstocea, patronul societatii constantene Neptun Yacht. Aceasta mai expus un Azimut 43S, o ambarcatiune de 800.000 de euro, cu toate taxele incluse, dar si o barca de tip open, cu un sistem nou de propulsie si conducere, intitulat IPS, sistem care permite ca manevrarea ambarcatiunii sa se faca numai cu ajutorul unui joystick. Standul societatii constantene a fost vizitat de mai multe VIP-uri, printre care primul ministru Calin Popescu Tariceanu (un bun cunoscator al ambarcatiunilor, dupa cum afirma Florin Carstocea), dar si de Monica si Irinel Columbeanu, care au admirat Azimutul. Florin Carstocea a precizat ca desi mai multe persoane s-au aratat interesate de achizitionarea iahtului de 800.000 de euro, ieri dupa-amiaza un om de afaceri din Ardeal a semnat contractul de cumparare pentru Azimut 43S. Pentru alte ambarcatiuni s-au incheiat precontracte de vanzare-cumparare.
SPECIALISTUL
>> Afacerile au stagnat
Potrivit lui Florin Carstocea, anul 2007 nu a fost unul foarte bun pentru comertul cu ambarcatiuni de lux. Acesta a precizat ca numarul barcilor vandute a fost de circa 80% fata de cel din 2006, dar valoarea produselor a fost aproximativ aceeasi. "Scaderea nu este un fenomen, ci poate fi pusa pe seama lipsei de infrastructura", a mai spus investitorul. Acesta si-a exprimat speranta ca, dupa inaugurarea marinei din portul Constanta, anul viitor, si a celei din Mangalia, cel mai tarziu in 2009 industria barcilor de lux se va dezvolta.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.