“Dumnezeu a fost ucis in sufletul celui care impartaseste cultura nihilista; actul televizual a inlocuit actul religios; tainele au fost substituite de mistere; lumea TV ajunge a fi perceputa ca lume exemplara a existentei plenare, ceea ce-i atesta caracterul idolatru; omul liber in fata lumii si a lui Dumnezeu lasa tipului teledependent un straniu mutand, pe care faza postnihilista il etaleaza la o scara si intr-o proportie mondiala.” Tulburatoare cuvinte, dramatic adevar pe care, din nefericire, majoritatea dintre noi il ignoram cu o seninatate condamnabila. Dar aceasta este realitatea unei lumi pe care media audio-video o promoveaza, pregatind generatii violente de tineri pentru un viitor la fel de violent si sumbru.

Potrivit cercetatorilor in domeniu, dupa cum aflam din-tr-un excelent studiu semnat de prof. dr. Ilie Badescu, de la Facultatea de Sociologie a Universitatii Bucuresti, director al Centrului de Studii Politice si Antropologie Vizuala din cadrul universitatii, publicat de site-ul Crestinortodox, “imagologia televizuala se substituie religiei instituind un tip special de idolatrie prin care triumfa in lume cultura nihi lista si domnia 'statului magic>>, cele doua mari fatete ale erei globalizarii”.

Omul nou, purtatorul unor terifiante mutatii
Conform aceluiasi studiu, acest “om nou” “pare a fi cu adevarat purtatorul unor terifiante mutatii a caror nota dominanta este negativul omului creat de Dumnezeu, este chiar 'antiomul>>, cum il caracterizeaza un istoric si filozof crestin. Televiziunea si mediul creat de aceasta se incadreaza in configuratia culturii nihiliste”, ale carei trasaturi definitorii au fost definite la inceputul acestui articol.

Rapoarte de specialitate realizate de Comisia Federala de Comert a Statelor Unite, numeroase carti si publicatii de specialitate vorbesc, spre exemplu, despre cauzalitatea directa intre expunerea la jocuri video violente si comportamentul violent, la tinerii cuprinsi intre varsta de 9-17 ani. Aceleasi studii au mai descoperit ca exista o relatie directa intre practicarea unor asemenea jocuri si rezultatele scolare ale subiectilor: cu cat tinerii petrec mai multe ore cu jocurile video, cu atat rezultatele scolare sunt mai slabe.