Paris. Circuitul Ceram - unul dintre cele mai mari circuite de teste din Europa, locul unde BBC Top Gear Romania a testat, in exclusivitate, C-Cactus, cel mai nou concept Citroën prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt. Si ideea de baza a creatorilor lui C-Cactus a fost sa creeze o masina ieftina, dar cu stil. C-Cactus este un vehicul ecologic, construit in mare parte din materiale reciclate sau reciclabile si care, asemenea speciei de vegetatie de la care a imprumtat numele, consuma putin. Datorita motorizarii HDi hibrid si greutatii sale de doar 1.306 kg, consumul mediu se situeaza sub 3,0 l/100 km, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depaseste 78 g/km. Spatiul pentru pasagerii din fata nu este o problema, multumita ideilor inovatoare in ceea ce priveste designul coloanei de directie si al bordului. Ansamblul functiilor a fost regrupat pe consola centrala, unde a fost montat un ecran tactil care ofera acces la computerul de bord, la sistemul de navigatie si la comenzile sistemului de climatizare. Comenzile pentru avarii, lumini, stergatoare, claxon si cruise control se gasesc pe centrul fix al volanului. Un alt aspect inedit il constituie "cheia de contact", care este in acelasi timp MP3 player portabil. Simplitatea este cuvantul-cheie pentru C-Cactus si in ceea ce priveste exteriorul. O capota fixa, care inglobeaza aripile, plus o parte detasabila, care permite accesul la cele mai utilizate functii ce tin de intretinerea masinii, formeaza partea din fata.
C-Cactus dispune de o motorizare diesel-hibrid, asociind un propulsor HDi cu filtru de particule, care dezvolta 70 CP, cu un motor electric, care furnizeaza un plus de 30 CP. Viteza lui C-Cactus este limitata la 150 km/h.