Guvernul va modifica taxa de prima inmatriculare, prin ordonanta de urgenta (OUG), pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piata a masinii si a acceptat sa introduca o procedura de contestare pentru persoanele care se considera nedreptatit
Guvernul va modifica taxa de prima inmatriculare, prin ordonanta de urgenta (OUG), pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piata a masinii si a acceptat sa introduca o procedura de contestare pentru persoanele care se considera nedreptatite, a anuntat ministrul Finantelor, Varujan Vosganian. Acesta s-a intalnit recent, la Bruxelles, cu Laszlo Kovacs, comisarul european pe probleme de fiscalitate. "Pot sa afirm ca proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de OUG si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic. Ma refer aici la o mai buna corespondenta intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, la redefinirea termenului de masina noua si la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite", a spus Vosganian.
Una dintre solicitarile Comisiei Europene (CE) privind taxa auto din Romania a fost ca Guvernul sa dea dreptul platitorilor taxei auto sa o conteste. Ministrul Economiei si Finantelor a mentionat ca Guvernul isi exprima toata disponibilitatea de a colabora cu reprezentantii Comisiei in vederea solutionarii acestei situatii si a evitarii unui proces la Curtea Europeana. "Referitor la regimul masinilor second-hand introduse in Romania dupa data de 1 ianuarie 2007, ne reafirmam opinia ca aceasta masura are efecte benefice asupra mediului inconjurator. Consideram in continuare ca, data fiind specificitatea pietei romanesti si politicile de mediu promovate chiar la nivel european, masura instituita se constituie intr-un instrument de protectie a mediului", a mai afirmat ministrul Finantelor explicand ca aceasta masura este folosita de un numar mare de state membre, unde valoarea taxei este mult mai ridicata decat propunerea Guvernului Romaniei. Vosganian a amintit ca, la nivelul UE se discuta chiar despre o modalitate unica de impozitare pentru masinile care nu corespund cerintelor europene de mediu.
In vederea armonizarii cu pozitia CE, Romania va realua, incepand de saptamana viitoare, discutiile tehnice legate de modalitatea de aplicare, care trebuie sa fie in concordanta atat cu obiectivul de protectie a mediului, cat si cu reglementarile comisiei in materie de taxare si impozitare. Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, la inceputul saptamanii, ca taxa poate fi modificata daca sunt neconcordante de ordin tehnic, dar nu va fi nici redusa si nici eliminata. Reamintim, Comisia Europeana a trecut la a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei de prima inmatriculare, autoritatile de la Bucuresti avand la dispozitie doua luni pentru a se conforma solicitarilor CE, care va inainta, in caz contrar, o plangere la Curtea Europeana de Justitie. Acesta taxa a fost introdusa de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (actualul Minister al Mediului si Dezvoltarii Durabile), mai mult ca o posibilitate de compensare a veniturilor bugetare pierdute prin inlaturarea unor taxe dupa aderarea la UE, si este sustinuta de Ministerul Finantelor, banii intrand la bugetul de stat, si nu la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD) pentru investitii in depoluare. Taxa de inmatriculare ar trebui sa cuprinda, taxa de poluare din surse mobile, platita de persoanele juridice la Fondul de mediu, si taxa de drum (rovinieta), oamenii platind trei taxe in loc de una.
Francezii introduc taxa de prima inmatriculare
Francezii vor trebui, incepand de la 1 ianuarie 2008, sa achite o taxa daca achizitioneaza un autovehicul considerat drept poluant si, invers, vor beneficia de o prima de achizitionare daca se decid pentru un autovehicul considerat drept ecologic, a anuntat, ieri, Ministerul francez al Mediului, informeaza AFP, citat de Rompres.
Taxele de prima inmatriculare, fixate in functie de emisiile de dioxid de carbon, variaza intre 200 si 2600 de euro, in timp ce primele de achizitionare vor varia intre 200 si 1000 de euro. Un autovehicul va fi considerat drept poluant daca emite mai mult de 160 de grame de CO2 pe kilometru, asa cum este cazul pentru majoritatea autovehiculelor de teren (4X4).


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.