Operatorul va incepe testele pentru IPTVNumarul clientilor de voce ai Romtelecom s-a stabilizat in ultima perioada la aproximativ trei milioane datorita diminuarii numarului celor care renunta la serviciile operatorului si cresterii numarului de clienti noi.
"Baza de clienti este stabilizata la peste 3 milioane pentru serviciile de voce, pe baza reducerii numarului de clienti care renunta la servicii si a cresterii numarului de noi clienti. Acesta este rezultatul noilor oferte comerciale lansate incepand cu luna mai 2007, care ofera pentru majoritatea abonamentelor de voce din portofoliul Romtelecom minute nelimitate in reteaua companiei, in alte retele fixe, dar si reduceri de tarife la convorbirile internationale si pe mobil", a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.
Potrivit unui raport emis ieri de OTE, actionarul majoritar al operatorului, cresterea penetrarii telefoniei mobile si concurenta operatorilor de telefonie fixa au accentuat scaderea numarului de linii fixe al Romtelecom cu 16,9%, de la 3,63 de milioane cate erau in 2006, la 3,02 milioane, un mai tarziu.Romtelecom a ajuns la peste 300.000 de clienti ADSLPortofoliul de servicii de Internet de banda larga a inregistrat o rata de crestere de peste 170% in trimestrul trei 2007 fata de aceeasi perioada a anului 2006, operatorul ajungand la o baza de clienti ADSL de peste 300.000.
"Aceasta tendinta este in concordanta cu obiectivul companiei de a mari cota de piata pe alte segmente de comunicatii decat cel al telefoniei fixe. Pentru Internetul de banda larga bazat pe ADSL se observa ca am inceput anul 2007 cu aproximativ 100.000 declienti, ajungand acum la peste 300.000 clienti. Este o multiplicare de trei ori a numarului de clienti in mai putin de un an, demonstrand ca in acest moment serviciile Romtelecom sunt preferate de noii utilizatori romani de broadband, dar si ca Romtelecom inregistreaza cea mai mare rata de crestere pe piata locala de Internet de banda larga. Suntem deci pe drumul cel bun cu strategia noastra pentru acest sector, care poate fi sumarizata ca broadband pentru fiecare casa si fiecare birou", a mai spus oficialul Romtelecom.
In ceea ce priveste serviciile de tip VPN (serviciu de transmisii de date care, utilizand infrastructura Romtelecom, pune la dispozitia clientilor retele virtuale private), veniturile si numarul de POP (puncte de prezenta) s-au dublat fata de inceputul anului, iar compania a declarat ca a depasit deja obiectivele din planul de afaceri.Serviciul de televiziune digitala a ajuns la 300.000 de clientiPlatforma de televiziune digitala Dolce a avut o contributie importanta la rezultatele inregistrate la finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2007, cu aproape 300.000 de clienti.
"Este o dovada ca acest serviciu raspunde bine cerintelor clientilor, oferind totodata un raport calitate/pret foarte avantajos", a mai adaugat Yorgos Ioannidis.
Serviciul de televiziune digitala prin satelit a fost lansat in luna noiembrie 2006, in urma unei investitii de 15 milioane de euro, potrivit datelor Romtelecom.
Pe piata locala a televiziunii prin satelit (DTH - Direct To Home) activeaza companiile RCS&RDS, cu serviciul DigiTV (lansat in decembrie 2004), Digital Cable System (serviciul Max TV, disponibil din iunie 2005), DTH Television Group (serviciul Boom TV, lansat in aprilie 2006) si Focus Sat Romania, care a intrat pe acest segment de piata in noiembrie 2004.
Romtelecom va efectua pana la finele primului semestru al anului 2008 primele teste ale serviciului de IPTV. "Va fi o extensie normala a serviciului de televiziune prin satelit", a declarat Alexandru Hurdubaie, director in cadrul operatorului de telecomunicatii.Veniturile companiei au scazut cu 2,4% in primele noua luniVeniturile operatorului Romtelecom au scazut cu 2,4% in primele noua luni ale anului, pana la 649 milioane euro, in timp ce profitul net a scazut cu 53,1%, pana la 19,5 milioane euro, conform raportului financiar remis de grupul OTE.
Romtelecom a inregistrat in primele noua luni un profit net de 19,5 milioane euro, in scadere cu 53,1% fata de valoarea inregistrata in perioada similara a anului trecut, 41,6 milioane euro.
Veniturile companiei au scazut cu 2,4%, de la 665 milioane euro in primele noua luni ale anului trecut, la 649 milioane euro in perioada similara a anului curent. Pe de alta parte, profitul operational a scazut cu 50,3%, de la 66,6 milioane euro, la 33,1 milioane euro.