Liderul box office-ului romanesc din aceasta saptamina, „Regatul", nu reuseste sa fie un film de razboi, ci doar un policier previzibil condimentat cu actiune pe fundal de terorism.

Una dintre premierele acestei saptamini, „Regatul", poate fi urmarita de bucuresteni la Hollywood Multiplex si la Movieplex Cinema Plaza Romania. Si a si fost vizionat masiv, atragind in sali in aceasta saptamina 5.305 spectatori, fiind deci filmul cu cele mai mari incasari ale acestei saptamini, potrivit Agentiei Champions.

„Regatul" poate fi inclus, avind in vedere unde se petrece actiunea (Arabia Saudita), in valul de filme in care Orientul Mijlociu este personajul principal. Asta la prima vedere, pentru ca se dovedeste de o importanta inferioara: trama acestei pelicule situate, din punctul de vedere al genului, intre policier si film de actiune s-ar fi putut desfasura la fel de bine in Rio de Janeiro sau in Tokio. O echipa - foarte corecta politic, include si o femeie, si un coordonator afroamerican - de patru investigatori americani capata o „invoire" pe sub mina pentru a da de cap, in doar cinci zile, unui atentat petrecut asupra unor americani la Riad. Ei trebuie sa colaboreze cu fortele de ordine saudite si sa isi desfasoare investigatia in conformitate cu cutumele saudite.

Jamie Foxx interpreteaza rolul conducatorului echipei, dar personajul sau e mult prea cliseistic pentru a convinge. Iar, dupa vigoarea cu care actorul cistigator de Oscar isi joaca rolul, acesta nu l-a convins nici pe el. Jennifer Garner macar incearca o pastisa la GI Jane, dar nu ii iese. In general, scenariul cam ingroapa majoritatea interpretarilor, singura exceptie fiind prestatia actorului care il joaca pe coordonatorul fortelor de ordine saudite, Ashraf Barhom.

Regia ii apartine actorului Peter Berg, iar coproducator este „taticul" blockbusterelor de actiune, Michael Mann. Divergenta dintre cei doi da masura degringoladei din lungmetraj: nu-ti trebuie mai mult de jumatate de ora ca sa vezi ca regizorul trage de pelicula in directia thrillerului politic, in timp ce Mann apasa pedala filmului de actiune. Berg cistiga mare parte din lungimea peliculei, dar atentatul de la inceput si schimbul de impuscaturi de la final, taiate din scurt si filmate dinamic, poarta semnatura indisputabila a coproducatorului. Iar luindu-te dupa calitatea jenanta a dialogurilor, te-ai fi bucurat ca lungmetrajul sa fie semnat de Mann de la un capat la altul. Publicul insa a simtit indecizia peliculei, asa ca „Regatul", dotat cu un buget de 70 de milioane de dolari, a acumulat la incasari doar cu o septime in plus fata de costurile productiei.