Al doilea - 4 pasaje, un nod rutier, 2 viaducte si 2 poduriMinisterul Transporturilor a invitat companiile interesate sa participe la proiectarea si constructia tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta sa depuna documentele de precalificare pa
Al doilea - 4 pasaje, un nod rutier, 2 viaducte si 2 poduriMinisterul Transporturilor a invitat companiile interesate sa participe la proiectarea si constructia tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta sa depuna documentele de precalificare pana la data de 4 ianuarie 2008. Tronsonul va avea aproximativ 52 de kilometri si va fi impartit in doua sectoare, Cernavoda - Mangalia (19 km) si Medgidia - Constanta (32 km), iar valoarea proiectului este estimata la 400 de milioane de euro.
Potrivit unui anunt comun al Ministerului si al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), lansat la sfarsitul saptamanii trecute, primul tronson va avea doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte, iar pe cel de-al doilea vor fi amenajate patru pasaje, un nod rutier si cate doua viaducte si poduri.
Contractul de proiectare si executie este estimat ca va fi semnat pana la sfarsitul lunii februarie 2008, perioada de executie a lucrarilor fiind de 24 de luni, incepand cu luna martie a aceluiasi an.BEI, BERD si bugetul de stat, finantatoriSuma necesara pentru finalizarea proeictului va fi asigurata din bugetul de stat, dar si dintr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii (BEI). In anuntul de precalificare, CNADNR nu a impus nicio conditie tehnica firmelor interesate de proiect, precizand doar ca procedurile vor fi derulate in conformitate cu ghidul de achizitii al BEI.
Programul national de construire de autostrazi, aprobat in luna februarie de Guvern, pentru perioada 2007-2013, prevede realizarea a 1.800 de kilometri de autostrada si un necesar financiar de 13 miliarde euro. Proiectele vor fi sutinute prin fondurile structurale, prin fonduri ISPA, prin imprumuturi de la BEI si BERD si prin alocari de la buget.
Din totalul retelei de drumuri din Romania de aproximativ 80.000 km ,1,4% sunt autostrazi si aproximativ 20% drumuri nationale, restul fiind drumuri judetene si locale. In raport cu suprafata tarii, Romania are cea mai mica densitate de drumuri din toate statele membre ale UE, adica 33,5 kilometri la 100 de kilometri patrati.Şapte firme precalificateIn data de 25 octombrie a.c., ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, anunta ca soseaua de centura a Constantei si tronsonul Cernavoda - Constanta de pe Autostrada Soarelui vor fi finalizate la sfarsitul anului 2010.
"Estimam ca pana in martie 2008 vom alege constructorul pentru acest tronson din Autostrada Soarelui. In ceea ce priveste centura, in acest moment se deruleaza procedura de precalificare, la care participa sapte firme", declara ministrul Transporturilor la acea vreme.
Potrivit CNADNR, valoarea estimata a investitiei este de 167,35 mil. euro, lungimea fiind de 22,2 km. Semnarea contractului de proiectare si de constructie era programata a avea loc intre 5 si 15 decembrie 2007, lucrarile urmand sa inceapa la 25 decembrie 2007 si sa se termine la 25 decembrie 2009. Perioada de garantie este de doi ani, pana la 25 decembrie 2011.
Ludovic Orban a precizat ca pentru constructia Autostrazi Cernavoda - Constanta este nevoie de o investitie de 397 milioane euro.
Bugetul pentru finantarea proiectelor de constructie a autostrazilor pentru anul 2008 se ridica la 364 milioane de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 14% din suma solicitata de Compania de Autostrazi, respectiv 2,5 miliarde lei. "Pentru finantarea autostrazilor, limita impusa de Ministerul de Finante pentru 2008 este de 364.484.000 lei", au declarat reprezentantii CNADNR, la inceputul acestei luni. asteapta pana in ianuarie.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.