Vanzarile globale de medicamente prin retelele de retail au crescut cu 5% in perioada octombrie 2006 - septembrie 2007, la 407,55 miliarde de dolari, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare IMS Health.
La realizarea analizei lunare de piata, numita IMS Retail Drug Monitor, au fost urmarite achizitiile directe si indirecte ale farmaciilor din 13 tari de la companii de distributie in regim angro si producatori. De asemenea, datele furnizate includ vanzarile din sectorul spitalicesc din Japonia si comenzile prin posta inregistrate in SUA.
Cele 13 tari analizate reprezinta, impreuna, peste doua treimi din piata mondiala.
In America de Nord, avansul vanzarilor s-a plasat la 6%, iar valoarea acestora a urcat la 219,55 miliarde de dolari la finele intervalului analizat. Cea mai mare parte a vanzarilor a fost inregistrata pe piata din SUA, care a inregistrat aceeasi crestere cu piata nord-americana in ansamblu, valoarea medicamentelor comercializate in farmacii plasandu-se la 204,84 miliarde de dolari.
In Europa, cea mai mare piata de retail farmaceutic in perioada octombrie 2006 - septembrie 2007 a fost Germania, cu vanzari de 30,21 miliarde de dolari, in urcare cu 3%, urmata de Franta, cu vanzari de 28,03 miliarde de dolari, in crestere cu 4%, si Marea Britanie, cu vanzari de 17,18 miliarde de dolari.
Italia este singura dintre pietele europene incluse in analiza care a consemnat un declin al vanzarilor, respectiv 4%, la 15,42 miliarde de dolari.
Cel mai important avans al vanzarilor din Europa a fost inregistrat de Spania, respectiv 8%, desi aceasta este ultima piata europeana in functie de valoarea vanzarilor, care se plaseaza la 13,07 miliarde de dolari.
Japonia a consemnat un avans al vanzarilor pe piata farmaceutica de retail de 2%, valoarea acestora urcand la 56,78 miliarde de dolari.
In America Latina, vanzarile au atins 20,72 miliarde de dolari, in urma unui avans de 10%, iar in regiunea care cuprinde Australia si Noua Zeelanda, valoarea vanzarilor a crescut cu 6% in perioada analizata, la 6,56 miliarde de dolari.
La nivel mondial, vanzarile de medicamente in regim de retail au consemnat cel mai puternic avans in Argentina, respectiv 17%, valoarea acestora depasind 2,5 miliarde de dolari.
Cea mai importanta companie farmaceutica in perioada octombrie 2006 - septembrie 2007 a fost Pfizer (SUA), urmata, in ordine, de GlaxoSmithKline (Marea Britanie), Novartis (Elvetia), AstraZeneca (Marea Britanie - Suedia) si Sanofi-Aventis (Franta).
De asemenea, IMS a realizat un clasament al celor mai importante medicamente la nivel mondial, in functie de vanzari, clasamentul fiind condus de Lipitor (Pfizer), urmat de Nexium (AstraZeneca), Seretide (GlaxoSmithKline), Plavix (Sanofi-Aventis) si Enbrel (produs de Immunex si comercializat de Amgen si Wyeth Pharmaceuticals).