Producătorul de software Microsoft, urmărește să atingă din urmă principalii săi rivali Google și Yahoo pe o piață globală de publicitate online de 40 miliarde dolari, axandu-se pe vanzarea de publicitate prin intermediul link-urilor de căutare pe internet.
Preluarea companiei aQuantive pentru suma de șase miliarde de dolari reprezintă cea mai mare achiziție din istoria companiei Microsoft și a fost decisă in august. "Dacă privim la peisajul celorlați competitori sau alte companii din acest domeniu, noi nu numai că avem tehnologia și capacitatea de dezvoltare, dar avem și inclinația de a investi pe termen lung", a spus președintele diviziei de platforme și servicii al Microsoft, Kevin Johnson.
Johnson a mai spus ca intenționează ca site-urile de internet precum MSN.com sau emailul Windows Live să reprezinte 10% din toate vizualizările pe internet, față de 6% cat deține in prezent. De asemenea, acesta vrea ca procentul minutelor petrecute pe site-urile de internet ale companiei să crească de la 17% la 20%.
Potrivit firmei comScore, Microsoft a inregistrat in septembrie10% din piața de căutare pe internet, compania plănuind să crească aceast procent la 30%. Microsoft țintește să obțină 40% din banii veniți din platformele de publicitate digitală, față de 6% cat are in prezent.
Pe langă investiția in aQuantive, Microsoft iși propune să investească anul acesta in noi data center și servere, investiție ce se va plasa intre 1,5 și 1,7 miliarde dolari.