Volumul vanzarilor SABMiller in Romania a crescut in primul semestru al acestui an (aprilie-septembrie) cu 37%, in timp ce cota de piata a avansat la 24,9%. Evolutia a fost sustinuta de contextul economic favorabil si de cresterea cheltuielilor de consum.
Vanzarile de bere din categoriile superioare, respectiv ale marcilor Ursus Premium si Timisoreana Lux, au crescut cu 15%, respectiv 67%. Avansul vanzarilor Timisoreana Lux a fost determinat de introducerea ambalajului PET cu o capacitate de doi litri, acest brand devenind lider pe segmentul sau de piata, cu vanzari anuale de peste doua milioane de hectolitri.
Ursus Premium si Timisoreana Lux sunt cele mai importante marci comercializate in restaurante si baruri, se arata in raportul companiei americane. In continuare, SABMiller vrea sa majoreze capacitatea de productie a marcilor la 6,3 milioane de hectolitri.
La nivel european, SABMiller a inregistrat o crestere organica a volumului vanzarilor de 12%, in timp ce profitul inainte de deducerea dobanzilor, a impozitelor si a amortizarii (EBITA) a avansat cu 29%, la 622 milioane de dolari.
La nivel mondial, volumul vanzarilor SABMiller a crescut cu 15%, la 135 milioane de hectolitri. Romania, alaturi de Polonia si Rusia, a avut o contributie importanta la avansul volumului vanzarilor, cele trei tari inregistrand cresteri semnificative, exprimate prin doua cifre.
Piata romaneasca de bere este una dintre cele mai competitive din regiune, majoritatea companiilor internationale importante din domeniu fiind prezente pe piata, respectiv Heineken, Inbev, SABMiller (Ursus Breweries) si Carlsberg (URBB).