MasterCard Europe, in parteneriat cu Banque Accord, institutia bancara a lantului francez de hipermarketuri Auchan, lanseaza primul card european cu dubla marca (co-branded) sub sigla MasterCard PayPass pentru plati care au o valoare mai mica de 25 de euro, a anuntat ieri compania.
Proiectul va fi derulat pe o perioada de sase luni in nordul Frantei, urmand ca programul la nivel national sa demareze in 2009. Primul ceas din Europa, echipat cu tehnologia PayPass, in parteneriat cu Garanti Bank din Turcia, a fost lansat in mai 2007.
Cumparatorii trec ceasurile lor prin fata unui terminal PayPass pentru a realiza tranzactii asemanatoare cu carduri de credit, la peste 600 de comercianti din Turcia.
Prin intermediul MasterCard PayPass consumatorii pot face tranzactii cu o valoare mai mica de 25 de euro la toti comerciantii care participa la acest program. Tehnologia PayPass a fost conceputa special pentru platile de valoare mica, urmand ca pentru cumparaturile cu o valoare mai mare sa poata cere in continuare introducerea codului PIN.
"Timpul petrecut la casa va fi redus in medie cu 40%, ceea ce va face ca hipermarket-urile, retailerii specializati si furnizorii sa-si sporeasca vanzarile", a declarat directorul adjunct al Banque Accord, Damien Guermonprez.
MasterCard a inceput sa introduca platile care nu mai necesita introducerea cardului intr-un aparat obisnuit pentru plata cu cardul la comercianti in Europa in 2006, cand impreuna cu grupul Royal Bank of Scotland a implementat in Marea Britanie primul proiect-pilot bazat pe tehnologia "contactless" MasterCard PayPass.
In primul trimestru al acestui an, pe piata existau peste 14 milioane de carduri si dispozitive MasterCard PayPass, acceptate la peste 51.000 de unitati comerciale din intreaga lume.