La ora cand cititi acest text ma aflu in Germania pe urmele celui mai celebru personaj al acestei perioade, avocata Elodia Ghinescu, disparuta fara urma de peste doua luni de zile. Participand la cateva dezbateri publice pe aceasta tema, am constatat un rating impresionant al subiectului, care, in masuratorile de audienta, i-a batut mar si pe presedintele Basescu si pe premierul Tariceanu, aflati in direct la alte posturi TV. Cu atat mai semnificativ este acest fapt, cu cat Romania se afla acum intr-o dubla campanie electorala: una pentru votul uninominal, ceruta de presedinte, si alta pentru europarlamentare, organizata de guvern. In mod normal, soarta romanilor ar trebui sa depinda de rezultatul acestui scrutin, nu de destinul unui om despre care, cu putin timp in urma, aproape nimeni nu stia ca exista pe pamant! Toti consilierii de campanie de la partide sau de la presedintie, platiti cu multe milioane de dolari, ar trebui, practic, sa-si dea demisia, din moment ce nu au reusit sa genereze, nici macar intr-o astfel de perioada, un eveniment care sa fie deasupra unui fapt divers!
Sunt convins ca daca oamenii vor fi intrebati cine sunt primii trei candidati de la principalele partide, nimeni nu va sti sa raspunda corect, desi in fiecare seara, pe toate posturile TV, ei isi expun platformele electorale cu care candideaza. In schimb, daca vor fi intrebati despre ultimele noutati din "Cazul Elodia", oricine poate descrie cu lux de amanunte obiectele gasite intr-o rapa sau locurile prin care ar fi fost vazuta celebra avocata anonima! Daca s-ar mai putea face modificari pe listele electorale, Ilie Cristian si Dan Zabara, ca sa nu mai vorbim de Cioaca sau Elodia, ar trebui pusi pe primele locuri eligibile si poate ca ar castiga detasati fotoliile de deputati europeni ai Romaniei!
Concluzia care se desprinde din aceasta minima analiza a cotei de interes a publicului roman arata ca nici politicienii si nici consilierii acestora nu sunt in stare sa genereze evenimente care sa trezeasca interesul publicului. Mereu se vorbeste despre incapacitatea electoratului de a identifica zonele sale de interes, dar nimeni nu vede neputinta celor direct interesati de a trezi macar curiozitatea publicului. Confuzia pare sa convina politicienilor, caci daca oamenii i-ar lua la bani marunti poate ca soarta lor nu s-ar mai decide in luxosul Parlament European, ci prin intreprinderile noastre falimentare! Ei prefera sa se strecoare pe furis intre cei care vor fi trimisi sa lucreze la Strasbourg, in loc sa se bata pentru a-si impune anumite puncte de vedere in fata adversarilor politici. Emisiunile electorale ar putea fi inscrise, mai degraba, in categoria divertisment pentru copii, chiar sub numele "Poiliticienii spun lucruri trasnite", caci, oricum, rezultatul acestor alegeri va fi determinat de imaginea pe care un partid sau altul a reusit sa si-o faca din alte evenimente decat prezenta campanie!
Norocul politicienilor este ca nu au nevoie de un anumit numar de voturi pentru validarea unui mandat, altfel Romania ar ramane nereprezentata la Parlamentul European! Poate ca, pentru alegerile din anii viitori, ar trebui introdus drept criteriu ratingul pe care politicienii il fac in randul telespectatorilor. Sa se bata pentru imagine macar cu Elodia sau cu Mailat, care acum ii fac praf si pulbere la audienta!