Companiile romanesti nu vor putea sa participe la construirea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov decat in asocierea cu alte companii straine, din cauza conditiilor impuse de autoritati.
In cadrul licitatiei organizate de Compania Nation
Companiile romanesti nu vor putea sa participe la construirea tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov decat in asocierea cu alte companii straine, din cauza conditiilor impuse de autoritati.
In cadrul licitatiei organizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania pentru concesionarea autostrazii pe tronsonul Comarnic - Brasov - proiect estimat la o valoare cuprinsa intre un miliard de euro si trei miliarde de euro, fara TVA - vor putea sa participe doar investitorii care au avut in ultimii trei ani o cifra medie de afaceri de peste 500 de milioane de euro pe an, potrivit unui anunt al companiei.
Investitorii trebuie sa demonstreze ca au participat in ultimii cinci ani la cel putin doua proiecte similare, in valoare de minimum 200 milioane de euro fiecare.
Prin cele doua conditii impuse de autoritati nicio firma din Romania nu va putea participa la licitatie, decat in cazul in care va depune o oferta comuna cu alte companii straine, sub forma unui consortiu sau asocieri.
Cea mai mare companie de constructii din Romania este Hidroconstructia, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 235 milioane euro.
Firmele din Romania nu au participat in mod direct la proiecte de constructii de autostrazi a caror valore sa depaseasca 200 milioane de euro, decat in calitate de contractori sau subcontractori, cu exceptia tronsonului Moara Vlasiei - Ploiesti, licitatie castigata anul trecut de asocierea Euroconstruct, Spedition UMB, PA&CO si Comaxa.Valoarea proiectului a limitat constructorii romaniDirectorul general al CNADNR, Mihai Grecu, a declarat ca au fost impuse conditiile legate de cifra de afaceri si experienta similara, intrucat este vorba de cel mai mare proiect de constructie a unei autostrazi, dupa proiectul autostrazii Bechtel.
"Conditiile legate de cifra de afaceri si lichiditati au fost stabilite conform Ordonantei de Urgenta 34/2006, privind achizitiile publice. Nu puteam sa impunem o cifra de afaceri de 50 milioane de euro la un proiect de peste un miliard de euro, pentru ca incalcam legislatia", a spus Grecu, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, firmele din Romania nu au capacitatea tehnica si financiara pentru a putea depune o oferta la licitatie, decat in cazul in care se asociaza cu mari companii internationale.
"Ei (constructorii romani - n.r.) pot deveni foarte simplu subcontractori la acest proiect. Sunt total de acord ca trebuie sa facilitam accesul firmelor romanesti la proiecte, dar acesta este unul peste capacitatea lor. Puteti sa-i intrebati pe ei daca vor sa participe de unii singuri", a spus Grecu.
Oficialul estimeaza ca in luna ianuarie 2008 va fi desemnata lista scurta a posibililor investitori, urmand ca in primavara anului viitor sa fie desemnat castigatorul licitatiei. Termenul limita pentru depunerea candidaturilor este 24 decembrie.
Autostrada va avea o lungime totala de 58 de kilometri si va avea peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.
Perioada de concesionare este cuprinsa intre 25 si 30 de ani, se mai arata in documentatia anexata anuntului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.