Cantitatea de ciment vanduta de Holcim in Romania a crescut cu 23,8% in primele noua luni ale anului, fata de perioada similara a anului trecut, aceasta fiind a doua mare crestere raportata de grupul elvetian pe o piata est si sud-est europeana.
Cantitatea de ciment vanduta de Holcim in Romania a crescut cu 23,8% in primele noua luni ale anului, fata de perioada similara a anului trecut, aceasta fiind a doua mare crestere raportata de grupul elvetian pe o piata est si sud-est europeana.
Preturile de livrare au crescut cu 10,2% in perioada mentionata, in moneda nationala, potrivit raportului financiar publicat ieri de companie.
Vanzarile de ciment realizate de Holcim au crescut semnificativ in Europa de Est si de Sud-Est, cel mai rapid avans fiind inregistrat pe piata bulgara, urmata de piata romaneasca si de cea ceha.
Holcim a mai raportat o crestere puternica a vanzarilor de produse finite in Romania si Croatia, dar si un avans peste medie al vanzarilor de agregate in Slovacia, Cehia si Bulgaria.
In Europa, vanzarile nete ale Holcim au crescut cu 23,3%, la 7,77 miliarde franci elvetieni (4,66 miliarde euro), iar profitul operational, inainte de deducerea dobanzilor, a impozitelor, a deprecierii si a amortizarii a avansat cu 25,3%, la 1,83 miliarde franci elvetieni (1,09 miliarde euro).
Avansul castigului reflecta atat performantele obtinute in Marea Britanie, Franta si regiunea Benelux, cat si ale tuturor companiilor grupului din Europa de Est, in special cele din Slovacia, Cehia, Romania si Bulgaria.
Holcim noteaza ca imbunatatirea rezultatelor generate de activitatile derulate de companie in Europa reprezinta o consecinta a activitatii satisfacatoare in domeniul constructiilor in regiune, a cererii semnificative semnalate in Franta si Marea Britanie, precum si a evolutiei dinamice a pietelor din Europa de Est si Rusia.Holcim Romania spera la afaceri de 275 de milioane de euroSubsidiara romaneasca si-a marit asteptarile privind ritmul de crestere a cifrei de afaceri din 2007, de la 15% la 25%, ca urmare a conditiilor meteo favorabile si a investitiilor realizate, afacerile urmand sa ajunga, astfel, la 275 milioane euro.
"In primele doua luni ale anului nu am avut practic iarna, astfel ca am putut vinde ciment intr-un ritm normal, iar la sase luni am inregistrat o crestere cu 40% a vanzarilor. Nu cred ca acest ritm se va mentine pana la finele anului, cresterea estimata de noi fiind de 25%", a declarat Markus Wirth, directorul general al Holcim Romania.
El a precizat ca majorarea vanzarilor a fost determinata, in afara de conditiile meteo favorabile, de investitiile in extinderea si modernizarea celor trei fabrici de ciment ale companiei.
Peste 50% din vanzari au fost destinate proiectelor rezidentiale si comerciale, restul fiind distribuite lucrarilor de infrastructura.
"Desi anul trecut se anunta o explozie a investitiilor in infrastructura ca urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, aceasta nu a avut insa loc, proiectele inregistrand un usor ritm de crestere (...). Cea mai mare problema in Romania este ca, desi exista bani, nu exista proiecte de infrastructura", a spus Wirth. El a mentionat ca Bucurestiul a reprezentat in acest an piata principala de desfacere a produselor Holcim, fiind urmat de Cluj-Napoca, Oradea si Timisoara.Cresterea rapida a pietei va mai aduce o noua fabrica Holcim in RomaniaCompania analizeaza posibilitatea realizarii unei noi unitati de productie a cimentului, in conditiile in care piata romaneasca de profil va creste, in urmatorii cinci ani, cu peste 10% anual.
"Din estimarile noastre, piata de ciment din Romania va creste cu 10-15% anual in urmatorii cinci ani si vrem sa investim pentru a ne mentine pozitia pe piata. Avem un buget pentru investitii de peste 160 de milioane de euro pana in 2011 si nu excludem posibilitatea de a investi intr-o noua fabrica, in cazul in care extinderea capacitatilor actuale va fi insuficienta", a mai spus Markus Wirth. El a mentionat ca valoarea investitiei pentru o unitate de productie a cimentului cu o capacitate medie, de un milion de tone pe an, este cuprinsa intre 200 si 300 de milioane de euro. Directorul general al companiei a mai spus ca majorarea productiei companiei este destinata exclusiv pietei romanesti. Holcim are fabrici la Alesd, Turda si Campulung Muscel, Lafarge la Medgidia, Hoghiz si Targu Jiu, iar HeidelbergCement la Bicaz, Deva si Fieni.
Piata cimentului a atins anul trecut un nivel al productiei de sapte milioane de tone si o valoare de peste 450 milioane euro, in crestere cu 20%. In primele sase luni din 2007, productia a crescut cu 30%, dublu fata de estimari, iar ritmul se va mentine pana la sfarsitul anului, potrivit Patronatului Producatorilor de Ciment CIROM. In aceste conditii, piata va ajunge la circa zece milioane de tone.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.

9AM recomanda:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook

TI-A PLACUT ACEST ARTICOL?

Aboneaza-te la 9AM pentru a primi articole similare.

Sau
Aboneaza-te prin