Librariile sunt pline de carti despre placerile sexului, dar nu si despre placerile calatoriei. S-ar parea ca, spre deosebire de bucuriile sexului, cele ale voiajului trebuie descoperite mereu si mereu. Numai ca omul, c
Librariile sunt pline de carti despre placerile sexului, dar nu si despre placerile calatoriei. S-ar parea ca, spre deosebire de bucuriile sexului, cele ale voiajului trebuie descoperite mereu si mereu. Numai ca omul, ca sa descopere, trebuie intai sa stie ce cauta. Prin urmare, un ghid al cautatorilor solitari de satisfactii maxime din calatorii ar trebui sa existe pe toate tarabele, nu doar unde se vand ghiduri turistice.
M-am intrebat de ce nu se publica si niste manuale ale calatorului solitar, unde sa fie inventariate si povestite convingator toate categoriile de impliniri sufletesti si trupesti ale unei excursii? In ciuda a ce se crede, aceste placeri de singuratec nu-s chiar de la sine inteles. Trairile se mai si invata. Trairile, daca n-au acoperire in idei, in ganduri care-ti marcheaza memoria, raman scurte si de moment.
In Egipt, in imediata vecinatate a marii piramide de la Gizeh, individul cu sensibilitati medii simte ceea ce s-ar putea chema duhul geometriilor gigantice, monumentale. Cand te-ai nascut in Baragan si singurii munti pe care ai urcat sunt Muntii Macinului, pulsatia magica a piramidei iti poate deregla perceptia, iti incarca memoria cu intrebari care n-or sa capete niciodata raspuns. Nici explicatiile sumare, din pliantele si cartuliile turistice pentru grupuri, nu ajuta, deoarece sunt mai degraba tehnice si comerciale. Intrebarile care raman fara raspuns sunt multe si remanente.
Industria turismului insa nu e foarte interesata de indivizii care pornesc la drum, stiind bine ce pot primi si ce nu. Un om edificat, antrenat sa descopere si desfatarile neconventionale ale unei plecari in lume, ii strica negustorului de excursii in grup toate planurile. Industria turismului livreaza individului din grup numai placeri de larg consum, nu nuante si aventuri spirituale personale. Pentru placerile de consum personalizat e nevoie de o preparatie diferentiata a plimbarii. Aici apare contradictia de fond: negustorul vrea sa-i ia calatorului cat mai multi bani, dar intre lucrurile pe care le descopera calatorul, in pregatirea pentru drum, sunt si costurile cele mai avantajoase. Rezulta de aici ca manualul de drumetii, la care ma refer eu, nu exista, deoarece nu suporta tiraje mari. E un manual pentru pelerinajele de unul singur. Excursiile cu grupul au, e adevarat, unele inlesniri, dar ce se castiga in productivitate se pierde in sentiment. Cat despre costuri, stiu dintr-o experienta de solitar fara multi bani, dar cu ambitia unor cheltuieli atent personalizate, ca preturile se fac mici in fata omului care-si cunoaste bine nevoile.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro