Directorul General al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Mihai Grecu, muta una dintre cele mai banoase afaceri in curtea lui Dinu Patriciu. Este vorba despre productia de bitum marca Rompetrol, care va fi utilizata de anul viitor la asfaltarea tuturor autostrazilor si drumurilor nationale si europene. „Greii“ care se bat pe aceasta piata evaluata la sute de milioane de euro anual sunt Rompetrol si, intr-o masura mult mai mica, compania franceza Colas.
Toate autostrazile si drumurile nationale vor fi construite sau reabilitate cu bitum modificat cu polimeri, incepand cu 2008, potrivit unei decizii a conducerii CNADNR. Acest tip de bitum este mai scump cu 20% decat cel utilizat in prezent la asfaltari. „Incepand de anul viitor, se va introduce in caietele de sarcini obligativitatea ca firmele de constructii sa foloseasca un bitum modificat, cu polimeri, material care are mai multa elasticitate decat cel obisnuit. Toate drumurile nationale si autostrazile ce urmeaza sa fie reabilitate sau construite se vor face cu aceasta solutie tehnica mai rezistenta. Practic vom modifica solutia tehnica din caietele de sarcini“, a declarat directorul general al CNADNR, Mihai Grecu.

El a explicat ca acest material este fabricat in Romania de numai doua firme: Rompetrol si Colas. „Acest tip de bitum permite turnarea lui intr-un strat mai subtire. Masura impunerii bitumului modificat va duce la imbunatatirea imbracamintii asfaltice si la scaderea costurilor pentru intretinerea drumurilor“, a afirmat Grecu. Decizia nu va afecta proiectele de autostrada care au demarat deja, precum autostrada Bucuresti- Ploiesti sau autostrada Transilvania (Bors - Brasov).

Patriciu investeste intr-o noua statie de bitum