Compania germana HeidelbergCement a raportat in primele noua luni un ritm semnificativ de crestere exprimat in doua cifre al vanzarilor de ciment pe piata romaneasca.
Ritmul accelerat de dezvoltare economica, aderarea la Uniunea Europeana, investitiile in sectorul de constructii si consumul privat fiind principalele motoare de expansiune.
Vanzarile de ciment si clincher in Europa si Asia Centrala au crescut cu 10,6%, la 32,6 milioane de tone, comparativ cu 29,5 milioane de tone in perioada similara a anului 2006. Ajustat la efectele consolidarii operatiunilor grupului, avansul van-zarilor s-a plasat la 4,3%, potrivit raportului financiar al grupului.
Cifra de afaceri a HeidelbergCement, al doilea mare producator de materiale de constructii la nivel mondial, din operatiunile desfasurate in Europa si Asia Centrala a crescut cu 25,3%, la 3,85 miliarde de euro, comparativ cu 3,08 miliarde de euro in perioada similara a anului 2006, se arata in raport.
In Romania, HeidelbergCement detine trei fabrici de ciment, la Bicaz, Deva si Fieni, si unitati de betoane si agregate.Holcim a simtit in vanzari aderarea la UECompaniile de profil estimeaza pentru intreg anul 2007 o crestere a cifrei de afaceri in medie cu 30% fata de anul trecut. Pe piata cimentului din Romania concureaza trei mari producatori de nivel mondial, Lafarge Ciment, HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).
Compania Holcim Romania si-a modificat previziunile referitoare la ritmul de crestere a cifrei de afaceri din 2007, de la 15% la 25%, la 275 de milioane de euro fata de anul precedent, cand a inregistrat 220 mil. euro.
Cresterea este urmare a conditiilor meteo favorabile si a investitiilor realizate. "In primele doua luni ale anului nu am avut practic iarna, astfel ca am putut vinde ciment intr-un ritm normal, iar la sase luni am inregistrat o crestere cu 40% a vanzarilor. Nu cred ca acest ritm se va mentine pana la finele anului, cresterea estimata de noi fiind de 25%", a declarat directorul general al companiei, Markus Wirth.
Din totalul vanzarilor realizate in primele noua luni, cimentul are o pondere de circa 75%, diferenta fiind reprezentata de betoane si agregate. Proiectele rezidentiale si comerciale au contribuit cu 50% din vanzari.
Peste jumatate din vanzarile companiei au fost destinate proiectelor rezidentiale si comerciale, restul fiind distribuite lucrarilor de infrastructura.Lafarge estimeaza afaceri de 300 milioane de euro pentru acest anIn urma avansului de 80% al vanzarilor inregistrat in primele sase luni, compania Lafarge Ciment estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 30%, la 300 de milioane de euro. Previziunile initiale anuale ale companiei indicau pentru 2007 o majorare de 20%. "Rezultatele obtinute in primul semestru au fost determinate in primul rand de vremea frumoasa din prima parte a anului, care a permis derularea lucrarilor de constructii. Nu pot anticipa avansul exact al cifrei de afaceri, insa cred ca vom atinge la sfarsitul anului o crestere care se va situa usor sub 30%, desi putem chiar atinge acest procent, in cazul in care ultimele doua luni ale lui 2007 vor beneficia de o clima la fel de prietenoasa", a declarat pentru Mediafax directorul financiar al companiei, Philippe Platon.
El a precizat ca cele mai importante vanzari ale companiei in acest an au fost realizate pe segmentul rezidential, cantitati semnificative de ciment fiind distribuite pentru proiecte comerciale si de infrastructura. Filiala din Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 822,3 milioane lei (cca 240 mil. euro), cu 29% mai mare decat nivelul consemnat in 2005. Grupul francez Lafarge, cel mai mare producator de ciment la nivel mondial, detine in Romania fabrici la Medgidia (judetul Constanta), Hoghiz (Brasov) si Targu Jiu (Gorj).