Combinarea combustibilului cu electricitatea este doar o solutie de transfer catre adevarata revolutie ecologica in acest domeniu.

Devin din ce in ce mai plictisitoare toate discursurile isterice legate de mediul inconjurator, de globalizare, de „cultura de tip fast food" si pierderea unor „valori esentiale" pe care nimeni nu stie sa le formuleze cu precizie. Campaniile de marketing sint primele care profita de pe urma panicii incalzirii globale care a creat trenduri si modele de stil de viata artificiale. Automobilele hibrid sint vazute acum nu doar ca o solutie, ci ca un scop in sine. Daca ai bani si pretentia ca iti pasa de lumea in care traiesti sau macar dorinta de a lasa aceasta impresie, trebuie neaparat sa dai oricite zeci de mii de euro este nevoie pentru a achizitiona o masina pe jumatate electrica.

„Uneori, statement-urile trebuie sa stea pe strada", am citit intr-o reclama la Toyota plasata chiar in fata la Check Point Charlie din Berlin, linga steagul sovietic, cel german si cel american, intr-un context foarte turistic. Numai ca masinile in sine nu pot fi statement-uri decit in urma unor artificii de marketing si PR, fabrici de astfel de „principii" costisitoare.

Jim Kliesch de la Greencars.org a demonstrat, dupa ce a studiat emisiile mai multor tipuri de automobile, ca astfel de masini hibrid nu sint neaparat mai ecologice. Ele sint mai degraba simbolul unui anume statut social. In plus, „masinile verzi" au probleme tehnice despre care nu vorbeste nimeni. Bateria cedeaza in traficul aglomerat cu multi timpi morti petrecuti la semafor, motorul se opreste cind ti-e lumea mai draga, majoritatea nu sint dotate cu clima, sint foarte mici, arata nefinisate si sint extrem de costisitoare, iar pretul e de cele mai multe ori exorbitant. Tom Dwyer, un mecanic din Portland a carui afacere cu masini a primit certificat „eco", spune ca singura solutie este automobilul care foloseste exclusiv electricitate, hibridele fiind doar un pas intermediar. Pina atunci, cel mai bine este sa luam o masina la un pret rezonabil, usoara, care sa consume cit mai putina benzina si pe care s-o folosim din ce in ce mai rar la drumurile obisnuite prin oras, care pot fi facute cu transportul in comun, cu bicicleta sau chiar pe jos.