Israel Corp., Vantage Point Venture Partners, fostul presedinte al Bancii Mondiale, James Wolfensohn si magnatul Edgar Bronfman, din domeniul bauturilor spirtoase, vor sa investeasca 200 de milioane de dolari intr-o retea la nivel mondial de alimentare cu energie a automobilelor cu motoare electrice.
Shai Agassi a pus la punct un plan de reinventare a industriei auto prin intermediul automobilelor cu motoare electrice alimentate de baterii, relateaza cotidianul International Herald Tribune. Tesla si Cherovlet Volt se afla printre companiile care vor sa produca masini ecologice.
Agassi a declarat ca nu vrea sa produca masini electrice, ci doar sa creeze o infrastructura de statii de alimentare a bateriilor in Statele Unite ale Americii, Europa si statele in curs de dezvoltare unde aceste masini vor fi prezente.Masinile electrice prototip vor fi testate in 2008Vanzarile realizate prin intermediul noului sistem, numit Better Place, vor fi realizate pe baza de abonament, iar costurile asociate vehiculelor vor fi acoperite prin leasing si credite. "Sistemul este similar cu cel folosit in domeniul telefoniei mobile. Daca priviti Tesla ca pe iPhone, noi suntem AT&T", a explicat Agassi.
Investitia Israel Corp in proiect, de 100 de milione de dolari, a fost anuntata la inceputul anului.
Agassi a declarat ca vehiculele prototip vor fi testate la inceputul anului 2008, iar compania va incepe vanzarile si operatiunile de service in decurs de doi ani.
Abordarea sa este total diferita de a altor producatori de automobile propulsate electric, care se bazeaza pe imbunatatirea bateriilor, unde progresele au fost lente, acesta dorind sa obtina sprijin din partea guvernelor si a producatorilor de automobile pentru a elabora o retea de alimentare care sa se potriveasca cerintelor masinilor si ale viitorilor clienti. Actualele retele existente cu statii inteligente de alimentare vor fi extinse in zonele urbane, potrivit lui Agassi.Producatorii auto ai noilor masini au probleme cu durata de viata a bateriilorIn prezent, marii producatori auto si companiile noi, precum Tesla Motors, din Silicon Valley, au probleme legate de ciclul de viata, performantele si costul bateriilor. General Motors a anuntat ca spera sa puna la punct o tehnologie de producere a unor baterii avansate pe baza de litiu-ion, pentru comercializarea noului model Chevrolet Volt. Bateriile de acest tip prezinta insa probleme legate de siguranta, intrucat devin instabile la temperaturi inalte.Agassi sustine insa ca sistemul prevazut poate functiona si in cazul bateriilor litiu-ion.Sistemul ar putea atrage un interes mai mare in Europa, unde pretul benzinei este aproape de doua ori mai mare decat in Statele Unite, iar odata cu cresterile mari inregistrate de pretul petrolului ar putea oferi o alternativa demna de a fi luata in considerare pentru micsorarea cheltuielilor de transport si pentru diminuarea cantitatilor de dioxid de carbon emis in atmosfera.
Agassi a fondat in 1992 compania de software TopTier, in Israel, pe care ulterior a transferat-o in California. TopTier a fost preluata in 2001 de compania germana SAP.