Parlamentul European a solicitat masuri pentru asigurarea de noi capacitati aeroportuare sau eficientizarea celor existente, datorita cererilor din ce in ce mai mari pentru transport aerian.
Globalizarea si cresterea economica rapida genereaza i
Parlamentul European a solicitat masuri pentru asigurarea de noi capacitati aeroportuare sau eficientizarea celor existente, datorita cererilor din ce in ce mai mari pentru transport aerian.
Globalizarea si cresterea economica rapida genereaza in Uniunea Europeana cresterea cererii de transport aerian (trafic fara constrangeri aeroportuare), care se ridica in medie la cel putin 4,3% pe an si, cel mai probabil, la 5,2% pe an - mentioneaza raportul Annei Jensen (ALDE,DE), adoptat joi in plen la Bruxelles. Pana in 2025, aceasta va conduce la cresterea cererii de transport aerian de doua ori si jumatate fata de cea inregistrata in 2003. In 2025, tinand seama de toate investitiile noi, peste 60 de aeroporturi se vor afla in situatia de a nu putea gestiona cererea tipica de zboruri la orele de varf, fara intarzieri sau anulari (3,7 milioane de zboruri pe an ar fi anulate).
Conform Parlamentului european, asigurarea de capacitati aeroportuare adecvate si de servicii mai eficiente de handling la sol este vitala pentru economia Europeana, si este nevoie de o politica comunitara mai eficienta in privinta aceasta. Criza capacitatii aeroporturilor si cresterea cererii va trebui sa creeze o piata pentru noi aeroporturi principale (pana la 10, potrivit unui studiu Eurocontrol) si de capacitate medie (pana la 15, potrivit Eurocontrol).
Desi planificarea noii infrastructuri aeroportuare ramane in competenta statelor membre, Parlamentul cere Comisiei Europene sa prezinte pana in 2010 un plan pentru asigurarea de capacitati aeroportuare sporite si pentru eficientizarea celor existente.Promovarea unei cresteri care sa nu dauneze mediuluiIn pofida performantelor imbunatatite ale aeronavelor in ceea ce priveste impactul traficului aerian asupra mediului, deputatii subliniaza ca intensificarea traficului aerian a determinat si cresterea volumului de emisii cu efect de sera (+100 % in prezent, in comparatie cu 1990).
Ei considera ca eficienta masurilor desemnate sa reduca impactul transportului aerian asupra mediului depinde si de politicile tarilor in plan international si ca sunt necesare proiecte de specialitate, cu terte tari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.