Televiziunile si radiourile trebuie sa respecte regulile de informare corecta, impartialitate si pluralismul de opinii in campania pentru referendum. Şi nu pot difuza clipuri publicitare cu partide, oameni politici sau mesaje politice, a stabilit ieri Consiliul National al Audiovizualului. Totodata, CNA a decis ca in emisiunile informative pot fi reflectate evenimentele referitoare la referendum si pot fi prezentate modalitatile tehnice de organizare si de desfasurare ale acestuia. In cadrul emisiunilor de dezbatere, punctele de vedere pro si contra vor fi reflectate in mod egal. In perioada campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, candidatii aflati in competitie pot participa numai la emisiuni informative, emisiuni electorale si dezbateri electorale. In plus, pana la incheierea referendumului, radiodifuzorii nu pot difuza consultari de tip televoting ale publicului, prin intermediul SMS-urilor, email-urilor si telefoniei. Anchetele facute pe strada nu pot fi prezentate ca reprezentantive pentru opinia publica sau pentru un anumit grup social ori etnic si au obligatia de a reflecta punctele de vedere aflate in divergenta. Pe perioada campaniei pentru referendum nu pot fi difuzate clipuri publicitare care prezinta, in sens negativ sau pozitiv, un partid, un om politic sau un mesaj politic. Sondajele de opinie realizate de institutiile de specialitate pot fi difuzate in conditiile respectarii regulilor din Codul de reglementare a continutului audiovizual. CNA a precizat ca a luat aceasta decizie intrucat campania pentru referendum s-a suprapus cu campania pentru alegerile europarlamentare. Campania pentru referendumul privind adoptarea votului uninominal se va incheia cu 24 de ore inainte de ziua votului, iar cea pentru alegerile europarlamentare, cu 48 de ore inaintea zilei de vot.