Un roman din doi ar cumpara mai putin alcool daca pretul ar creste cu 25%, dovedind cea mai mare sensibilitate la pret dintre cetatenii UE, in timp ce in statele invecinate, Bulgaria si Ungaria, numarul celor care ar reduce consumul la un pret mai mare reprezinta 44%, respectiv 31%. In acelasi timp, 22% dintre romani ar cumpara mai putin alcool, daca pretul ar scadea cu 25%, ocupand locul sase in UE. Nivelul este apropiat de cel din Bulgaria (28%), dar mult mai ridicat comparativ cu Ungaria (9%), potrivit rezultatelor unui chestionar despre atitudinea europenilor fata de alcool, publicat pe site-ul Comisiei Europene, citat de Mediafax. "Romanii exprima, mai mult decat locuitorii din alte state ale Uniunii Europene, ca sunt sensibili la schimbarile de pret, 50% dintre respondenti declarand ca ar cumpara mai putin alcool daca pretul acestuia ar creste cu 25%. (...) Se poate presupune ca in unele state sensibilitatea la pret este influentata de raportul dintre puterea de cumparare si pretul alcoolului", se spune in analiza. De asemenea, 53% dintre respondentii romani considera ca majorarea pretului ar reduce cumpararea de alcool al tinerilor si al consumatorilor inraiti. Romanii sunt pe primul loc in UE, la egalitate cu Malta, in ceea ce priveste numarul de respondenti care sunt de acord cu plasarea pe sticlele de bautura a avertismentelor privind riscurile consumului de alcool pentru femeile insarcinate si soferi. Romanii sunt pe primul loc si la increderea in eficienta controalelor Politiei in reducerea consumul de alcool al soferilor.