Rezultate bune pentru gigantul din RomaniaIn primele 6 luni ale lui 2007, Praktiker Romania a avut vanzari totale de 108 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere de aproximativ 82% fata de aceeasi perioada a anului trecut, Romania fiind in continuare una din tarile unde Praktiker inregistreaza cele mai bune rezultate. In termeni "like-for-like" (valoarea calculata exceptand influenta din deschiderea noilor magazine) aceasta inseamna o crestere de 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In primul trimestru al anului in curs, valoarea vanzarilor Praktiker Romania a fost de aproximativ 44 milioane euro (in termeni "like-for-like", cresterea a fost de 43% fata de trimestrul I 2006), inregistrand in intervalul aprilie-iunie vanzari de 64 milioane de euro. In luna aprilie a avut loc deschiderea unui nou magazin la Galati, primul din planul de extindere al companiei. Urmatoarea inaugurare va avea loc la Targoviste, Praktiker avand in pregatire alte trei noi proiecte pentru acest an. Investitia medie in fiecare unitate este de 8-10 milioane de euro.
Compania cu cea mai extinsa retea "do-it-yourself" numara in prezent 17 magazine specializate si 2.000 de angajati, urmand ca dupa noile deschideri din 2007 numarul magazinelor sa creasca la 21, iar cel al angajatilor la 2.400.La nivel international se mentine rata de crestere ridicataNu numai in Romania Praktiker inregistreaza cresteri ale vanzarilor. Ţari precum Polonia, Bulgaria, Grecia, Ungaria si nu numai au raportat rate deosebite de cresteri. Cresterea puternica din primul trimestru 2007 s-a pastrat si in urmatorul interval, a adus vanzarile Praktiker pe pietele din afara Germaniei la aproape 290 milioane euro, cu aproximativ 24% peste trimestrul II 2006. In primele 6 luni ale anului, activitatea retelei internationale a generat vanzari de 495,4 milioane euro, cu 26,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Principalele motoare de crestere a indicatorilor la nivel de grup au fost reusita integrarii activitatii companiei Max Bahr si dinamica operatiunilor din reteaua internationala. Pornind de la conditiile create de primul semestru, conducerea grupului estimeaza o noua valoare pentru indicatorul EBITA (castig inainte de dobanzi, taxe si amortizare) pe anul fiscal 2007, mai mare decat cea anuntata anterior. Proiectia anterioara pentru 2007 era de 115 milioane euro. In privinta vanzarilor, reprezentantul grupului Praktiker se asteapta in continuare ca valoarea lor sa depaseasca 4 miliarde euro pe intreg anul fiscal 2007.
"Ne incadram perfect in liniile programului propus. Ţinand cont de evolutia si structura veniturilor, precum si de faptul ca am asimilat deja o mare parte a costurilor pentru proiectele punctuale planificate in 2007, ne asteptam la o valoare EBITA pentru acest an fiscal de aproximativ 125 milioane euro", a declarat Wolfgang Werner, CEO Praktiker Bau-und Heimwerkermärkte Holding AG.Max Bahr - noua marca din portofoliul Praktiker - alimenteaza succesul companiei in GermaniaIn Germania, vanzarile perioadei aprilie-iunie 2007 au fost mai mari cu 28%, ajungand la 838,6 milioane euro. Pentru intervalul de 6 luni, grupul a raportat in tara de origine vanzari de aproape 1,51 miliarde euro (fata de 1,22 miliarde euro, in semestrul I 2006), cu o crestere de aproximativ 24%. Evolutia este datorata contributiei aduse de marca Max Bahr. In termeni like-for-like, vanzarile sub marca Praktiker pe piata germana au scazut cu 3% in primele 6 luni ale lui 2007. Scaderea a avut mai multe explicatii, una dintre ele fiind implementarea noului concept de magazin "Easy-to-Shop", care a implicat in aceasta perioada o reducere a vanzarilor, asa cum de altfel se anticipate. In plus, Praktiker si-a restructurat de la inceputul anului oferta disponibila in Germania, punand si mai mult accent pe produsele de baza din categoria traditionala do-it-yourself.Praktiker investeste in extinderea retelei de magazineLa sfarsitul primelor 6 luni ale lui 2007, grupul Praktiker a ajuns la 343 de magazine in Germania, fata de 270 la jumatatea anului trecut. Dintre acestea, 267 opereaza sub marca Praktiker, in 39 fiind deja implementat conceptul "Easy-to-Shop". Sub marca Max Bahr isi desfasoara activitatea 76 dintre unitatile apartinand grupului. In celelalte tari, Praktiker detine 75 de magazine. Investitiile din prima jumatate a anului s-au ridicat la un total de 64,5 milioane euro fata de 11 milioane euro in semestrul I 2006. Peste 39 de milioane euro au reprezentat aportul pentru reteaua din afara Germaniei, comparativ cu 6,1 milioane euro in semestrul I 2006. In tara de origine, investitiile au fost de 25,3 milioane euro in primele 6 luni, fiind orientate in principal catre proiectele de implementare a noului concept de magazin, modernizare si deschiderea a 5 noi magazine Max Bahr. "Continuam sa ne urmam strategia de crestere profitabila", a declarat Wolfgang Werner. "Ne propunem sa ajungem in viitorul apropiat pe pozitia de lider in Germania. Obiectivul nostru este sa ne consolidam si mai mult pozitia pe pietele unde suntem deja prezenti. In acelasi timp, studiem posibilitatea intrarii pe noi piete interesante".