Fosta actionara de la Mobexpert a deschis primul magazin de mobila italiana de lux, Natuzzi. Urmeaza alte doua centre comerciale.

Camelia Sucu (centru) si Pasquale Natuzzi
au batut palma pentru extinderea
magazinelor Natuzzi in Romania Camelia Sucu, fosta sotie a patronului de la Mobexpert, Dan Sucu, isi va investi o parte din cele 90 de milioane de dolari obtinuti in urma divortului pentru a introduce si a extinde in Romania celebra marca de mobila de lux Natuzzi. Primul magazin Natuzzi, lansat oficial ieri, a presupus o investitie de 600.000 de euro, are o suprafata de 1.200 de metri patrati si prezinta 350 de produse. De asemenea, anul viitor, Sucu vrea sa investeasca alti 600.000 de euro pentru deschiderea a doua noi magazine sub acest brand in Cluj si in Constanta. Acestea vor fi insa mai mici decit primul, de 330-350 de metri patrati. Magazinul monobrand vine dintr-o necesitate de a expune conceptul Natuzzi intr-un spatiu adecvat", a declarat Sucu, potrivit careia lansarea acestui magazin in Romania este o urmare a parteneriatului dintre Class Mob, compania de mobilier de lux detinuta de Sucu, si compania Natuzzi. Eu am venit cu banii, iar Natuzzi cu designul si cu brandul", a mai spus aceasta. Potrivit lui Sucu, deschiderea magazinelor Natuzzi va aduce si o crestere a afacerii Class Mob. Pentru 2007 estimam o crestere a afacerilor de 10%, avind in vedere ca am inceput si comercializarea brandului Natuzzi", a explicat Camelia Sucu. Ea mizeaza pe faptul ca amortizarea investitiei facute anul acesta se va face cel mai probabil in trei ani. De asemenea, pentru 2008, Sucu estimeaza ca magazinele Natuzzi vor aduce in jur de 25% din cifra de afaceri a companiei Class. Aceasta in conditiile in care, in momentul de fata, in cele cinci magazine Class (trei in Bucuresti si cite unul in Constanta si in Iasi) se comercializeaza 27 de branduri de mobila de lux, printre care si Natuzzi. Speram ca anul viitor deschiderea magazinului sa ne creasca vinzarile de mobilier Natuzzi cu 30%", a mai declarat Camelia Sucu. Preturile pentru o canapea de cinci locuri in magazinul Natuzzi variaza intre 2.500 si 10.000 de euro. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 14,89 milioane de euro si vinzari de 5 milioane de euro.

Din datele proprii, grupul italian Natuzzi, care produce sub marcile Natuzzi - pentru persoanele cu venituri foarte mari, si Italsofa - pentru cei tineri, este liderul mondial pe piata mobilierului tapitat din piele, avind o cota de piata de 8%. De asemenea, italienii sint singurii din lume care detin atit productia, cit si distributia de mobila, avind tabacarie pentru a produce materia prima, fabrici de mobila si lant de magazine. Mai precis, compania are 290 de magazine in toata lumea, vinzari anuale de aproximativ 736 de milioane de euro si in jur de 8.000 de angajati.

Natuzzi angajeaza 1.000 de romani Compania Natuzzi are si o fabrica in Romania, mai precis la Baia Mare, unde produce mobila care se comercializeaza sub numele de Italsofa in Europa. Tocmai am extins fabrica de la Baia Mare, care are in prezent 76.000 de metri patrati", a spus presedintele grupului italian, Pasquale Natuzzi. Potrivit acestuia, in urmatoarea perioada, compania va angaja la Baia Mare in jur de 1.000 de romani, dintre care jumatate femei. Avem departamente de timplarie pentru taierea pielii, pentru asamblari", a mai spus Natuzzi. Investitia pentru aceasta fabrica, deschisa in urma cu sase ani, a totalizat 46 de milioane de euro. De asemenea, potrivit reprezentantilor companiei, vinzarile de mobilier sub marca Italsofa din Romania ar putea ajunge in acest an la 900.000 de euro, valoarea mobilei la pret de retail putind sa ajunga la 1,7-1,8 milioane de euro.

Noua colectie de mobila Natuzzi o gasiti pe www.cotidianul.ro/select