Invitat sa comenteze posibila reziliere ce ar fi fost propusa de Ludovic Orban, pedistul a declarat ca prevederile contractuale privind rezilierea constructiei a sase tronsoane din cele opt pot duce la dezavantaje mai mari decat continuarea lucrarilo
Invitat sa comenteze posibila reziliere ce ar fi fost propusa de Ludovic Orban, pedistul a declarat ca prevederile contractuale privind rezilierea constructiei a sase tronsoane din cele opt pot duce la dezavantaje mai mari decat continuarea lucrarilor in conditiile actuale. "Contractul cu Bechtel este o foarte mare problema. Contractul este foarte "echitabil": compania Bechtel are toate drepturile, iar statul roman toate obligatiile", a spus Berceanu, acuzandu-l pentru aceasta situatie pe Miron Mitrea, ministru al Transporturilor in Guvernul Nastase. Astfel, contractul poate fi reziliat doar pentru tronsoanele neincepute, iar statul roman nu mai are voie sa organizeze o noua licitatie pentru respectivele tronsoane timp de doi ani. Astfel, o decizie in acest sens i-ar nemultumi pe ardeleni, cu consecinte electorale severe pentru cei care vor sustine rezilierea, a lasat Berceanu sa se inteleaga afirmand ca "toata Transilvania va incerca sa ii ia gatul celui care merge in aceasta directie". Conform ritmului in care Bechtel solicita fonduri suplimentare, costurile autostrazii vor ajunge la sapte miliarde dolari, de trei ori mai mult decat s-a prevazut in contract. "Bechtel nimereste de doua ori mai departe decat este tinta. Si la cantitati, si la costuri", a declarat Berceanu afirmand ca autoritatile nu au altceva de facut decat sa monitorizeze atent modul in care sunt cheltuiti banii de catre firma americana. Astfel, s-ar putea reusi ca pretul final sa se dubleze "doar", in loc sa se tripleze. (Adrian ILIE)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.