Vineri, Cotidianul se va distribui impreuna cu un CD continind o selectie din opera lui Mahler, din Colectia SIMFONICA, si cu o brosura despre compozitor.

Urmatorul compozitor din Colectia SIMFONICA, pe care Cotidianul o aduce cititorilor in fiecare vineri, la doar 7,9 lei, este austriacul Gustav Mahler, din a carui opera a fost selectata una dintre cele mai populare lucrari: Simfonia a V-a in do diez minor. Alaturi de CD, cititorii vor primi si o brosura despre viata si opera marelui compozitor. Inregistrarile au fost realizate in 1996, la Teatrul Colosseum din Watford, Marea Britanie, de Royal Philharmonic Orchestra, sub bagheta dirijorului Frank Shipway.

Desi muzica lui Mahler a fost etichetata, in prima jumatate a secolului XX, drept „dificila", incepind din anii ’60, compozitorul a tot cistigat teren si mai ales popularitate. Figura lui Mahler a fost asociata intens cu personajul lui Thomas Mann - Gustav von Aschenbach, din ecranizarea „Moarte la Venetia", din 1971, realizata de cineastul Luchino Visconti. Von Aschenbach insa nu mai era scriitor, ca in nuvela lui Mann, ci dirijor ale carui compozitii erau subiect de batjocura. Coloana sonora a filmului includea si extrase din Simfoniile a III-a si a V-a ale lui Mahler, insistind asupra frecvent interpretatului Adagietto, care a devenit ulterior cel mai cunoscut fragment muzical al austriacului.

Compozitiile lui Mahler au fost apoi inserate adesea in productii cinematografice pentru a sugera tumultul interior al anumitor personaje sau pentru a sublinia un caracter boem. Tot in anii ’60, compozitorul si-a facut intrarea in coloanele sonore ale mai multor filme si, o data cu trecerea timpului, din ce in ce mai multi regizori i-au utilizat opera. Pionier in acest domeniu a fost cineastul Henri-Georges Clouzot, care s-a folosit de Simfonia a IV-a in filmul „La Prisonniere" (1968).

In ecranizarea „Educating Rita", din 1983, o tinara asculta ultima miscare din Simfonia a VI-a de Mahler la pick-up, cu volumul dat la maxim. In cartea „Recviem pentru un vis", de Hubert Selby, Marion, prietena protagonistului, adora sa asculte Simfonia a II-a de Mahler, dupa ce-si injecteaza heroina. Selectii din Simfonia a VII-a apar si pe coloana sonora a controversatului film cu tematica gay „Parting Glances", iar in Marea Britanie, inceputul celei de-a doua miscari a Simfoniei a II-a de Mahler a devenit foarte popular, dupa ce ani la rind a rulat pe coloana sonora a reclamelor tv realizate pentru produsele Castrol GTX. Cel mai recent, de muzica lui Mahler s-a folosit regizorul Alfonso Cuaron, pentru al sau „Copiii tatalui", cu Clive Owen in rolul principal.

PARTICIPA LA CONCURS! Castiga unul dintre cele 7 premii ale saptamanii! CD-uri si DVD-uri audio cu inregistrari exceptionale de la Universal Music