Salonul auto din acest an se prezinta cu mai multe minusuri decit plusuri, comparativ cu editiile precedente.

Evenimentul automobilistic de anul acesta
nu a fost foarte reusit Cea de-a sasea editie a Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB) si a treia organizata de AMC APIA Expo a numarat mai multe companii participante, insa mult mai putine modele expuse si foarte putine premiere. Printre nou-veniti se numara marcile reprezentate de holdingul Tiriac Auto, care este importatorul general in Romania pentru Hyundai, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar si Land Rover. Rolul de importator general pentru celelalte marci care apartineau de Tiriac Auto a fost preluat, la 1 ianuarie 2007, de DaimlerChrysler Automotive Romania, subsidiara a fostului concern, si care comercializeaza autovehiculele marcilor Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep si Dodge. La celelalte doua editii SIAB din 2005 si 2003, holdingul Tiriac Auto a refuzat sa participe, invocind lipsa de spatiu, care nu ii asigura o buna vizibilitate a marcilor, si si-a organizat propria expozitie de masini, cu doua saptamini inainte de inceperea Salonului auto. Tot la prima aparitie la SIAB se numara si RoChin Motors, importatorul marcii chinezesti Martin Motors, care a expus doua modele SUV: CEO si UFO. Printre marcile care au lipsit la editia 2007 a SIAB se numara Peugeot, dar si exclusivistele Ferrari, Rolls-Royce sau Maybach, nume care au avut reprezentare in urma cu doi ani la Salonul auto. Importatorul marcii Peugeot in Romania si-a justificat neparticiparea invocind accesul dificil pina la SIAB, care s-a desfasurat la Tiriac Expo, fostul Metro Otopeni, si si-a exprimat nemultumirea de solutia aleasa de organizatori ca standurile principale sa fie gazduite in pavilioane de tip cort. „Stiu ca accesul a fost dificil, ca au existat probleme cu parcarea, insa am reusit sa avem un salon auto international organizat la Bucuresti din doi in doi ani si cea mai mare expozitie de profil din aceasta zona a Europei", a sustinut Brent Valmar, presedintele companiei organizatoare.

Aproape 100 de premiere, dintre care 48 pe segmentul de autoturisme, au avut loc la SIAB 2007, se arata in comunicatul companiei organizatoare. Cu toate acestea, majoritatea premierelor auto au putut fi admirate cu doua saptamini inainte la Salonul auto de la Frankfurt, Germania. Singura premiera veritabila a fost a celor de la Automobile Dacia, care au prezentat modelul Pick Up in premiera mondiala. De la SIAB 2007 nu au lipsit numai premierele internationale, dar si conceptele. Doar trei astfel de concepte au fost expuse: Renault Koleos, Ford Iosis-X si Volvo XC 60. „Nu trebuie sa confundam Salonul de la Bucuresti cu cele mai mari evenimente de acest gen, cum sint cele de la Geneva, Paris, Frankfurt, Tokyo sau Detroit", a declarat ieri Thierry Hesse, vicepresedinte AMC APIA Expo.

Datele preliminare ale organizatorilor arata ca 220.000 de vizitatori au venit la Salonul auto, pina simbata. Alti 30.000 erau asteptati ieri, in ultima zi a evenimentului. „Ne-am propus ca la aceasta editie sa crestem numarul de marci expozante, ceea ce s-a si intimplat", a spus Valmar, facind referire la marcile fostului concern DaimlerChrysler si la cele ale holdingului Tiriac Auto, „si sa crestem numarul de vizitatori". La editia anterioara a SIAB, care s-a desfasurat in 2005 la Romaero, au fost inregistrati 250.000 de vizitatori.

445 de euro pe metrul patrat amenajat a platit Porsche Romania pentru participarea la SIAB, potrivit lui Valmar, care ocupa si functia de presedinte al grupului Porsche Romania. „Un metru patrat de stand construit ne-a costat 445 de euro, probabil cea mai mare suma platita de vreun expozant, ceea ce inseamna ca am acordat destula importanta acestui Salon", a declarat Valmar. Importatorul Volkswagen, Skoda, Seat, Audi si Porsche a inchiriat cel mai mare spatiu dintre toti expozantii de la SIAB, marcile Porsche Romania fiind prezentate pe 3.000 de metri patrati. Numai inchirierea spatiului propriu-zis a costat fiecare expozant intre 50 si 90 de euro pe metru patrat, la care s-au adaugat cheltuielile cu comandarea standurilor propriu-zise. Potrivit reprezentantilor Automobile Bavaria, dealer BMW si Mini, pentru cei 800 de metri patrati de expunere, compania a platit aproximativ 200.000 de euro. Grupul Renault-Nissan-Dacia a inchiriat un spatiu aproape la fel de mare ca acela al Porsche Romania.

Ieri a fost ultima zi de desfasurare a SIAB 2007, eveniment care a inceput pe 5 octombrie, la Tiriac Expo, spatiu aflat la 16,5 kilometri de Bucuresti, in comuna Otopeni. Pretul unui bilet a fost de 15 lei, la fel si costul unui tichet de parcare. La editia din 2005, pretul unui bilet a fost de 100.000 de lei vechi si nu s-a perceput taxa de parcare. Pentru SIAB 2009, organizatorii au sustinut ca intentioneaza sa identifice un loc definitiv in care sa se desfasoare acest Salon. Printre locurile posibile se numara actualul spatiu de la Tiriac Expo, cu conditia sa existe hale construite pentru a se evita solutia aleasa pentru acest an de tip pavilion-cort. O alta optiune ramine Romexpo, insa compania organizatoare a declarat ca va fi nevoie de reamenajari pentru a gazdui SIAB, intrucit exista multe hale disparate si inegale. (Florin Cepraga)

20.000 de euro, pagubele facute de vizitatorii SIAB Pe linga zgirieturi sau tapiserii taiate, romanii au furat truse de prim ajutor, brichete, scrumiere si presuri.

Organizatorii Salonului spun ca, in cele opt zile de la deschidere, vizitatorii au lasat masinile expuse fara zeci de brichete, scrumiere, butoane, schimbatoare de viteza, stergatoare de parbriz sau presuri. Din acest motiv, de la SIAB masinile vor fi duse direct in service. Nici un stand nu a scapat fara masini zgiriate sau cu tapiseria netaiata. Cele mai avariate au fost masinile italienesti. Organizatorii spun ca, in timpul unei prezentari cu tehnici de prim ajutor, trusa s-a furat in 30 de secunde. Ieri, in ultima zi a expozitiei, masinile care au fost vandalizate de vizitatori au fost incuiate de catre expozanti.

Pagubele totale depasesc 20.000 de euro. Pina ieri, la politia orasului Otopeni, pe raza caruia s-a aflat expozitia de masini, nu s-au inregistrat reclamatii. (Georgeta Ghidovat)

Mai multe despre proiectul Audi A7 cititi pe www.cotidianul.ro/select