Cel putin doi romani au ajuns la spital in ultimele trei luni din cauza metamizolului, un compus al algocalminului. Metamizolul poate provoca agranulocitoza, boala ce duce la scaderea marcata a globulelor albe si poate fi fatala.

Un tanar este internat in spital in stare grava. El se pare ca are agranulocitoza, boala posibil indusa de metamizol, compus al algocalminului. „Gardianul“ a avertizat inca de acum cateva luni asupra pericolului pe care il reprezinta metamizolul si eliberarea sa fara reteta, dar autoritatile nu au vrut sa auda, spunand ca nu exista cazuri concrete si dovezi suficiente care sa demonstreze ca algocalminul provoaca agranulocitoza. Barbatul de 31 de ani a ajuns vineri seara la camera de garda a Spitalului Bagdasar-Arseni, unde i s-au prescris antibiotice pentru viroza. Sambata a ramas acasa pentru ca se simtea rau. A luat o fiola de algocalmin, dar starea lui s-a inrautatit treptat. Duminica dimineata a ajuns la Spitalul Universitar, unde s-a constatat ca numarul leucocitelor ii scazusera drastic, iar pana la pranz, tensiunea sa era imposibil de decelat. Cu alte cuvinte, nu avea tensiune. Avand pneumonie, ar fi trebu it transportat la Institutul „Matei Bals„, dar starea lui nu permitea acest lucru. A fost adus tratamentul de care avea nevoie - antibiotice si imunoglobuline - de acolo, iar starea lui, desi tot critica, s-a imbunatatit. A doua zi a ajuns la un numar de 2.600 de leucocite, iar in a treia avea 4.500. Nivelul normal de lecucocite - globule albe - este intre 5.000 si 8.000. Tanarul inca respira artificial si are o septicemie severa. In urma analizelor, medicii au exclus posibilitatea de a avea SIDA sau leucemie, iar evolutia starii lui de sanatate inclina din ce in ce mai mult catre o alta boala de imunodeficienta, agranulocitoza.

Un alt barbat, de 39 de ani, a ajuns la spital in luna iunie din aceeasi cauza. O fiola de algocalmin, pe care a luat-o pentru a se trata de viroza si febra, l-a adus in pragul unui soc septic. Tensiunea acestuia a fost cu foarte mare greutate redresata de medici.