Consiliul de Onoare al CRP a discutat chestiunea incheierii de catre ziaristi a contractelor de publicitate si considera ca aceasta practica nu este conforma cu normele de desfasurare a activitatii de ziarist.Prin urmare, Consiliul de Onoare al CRP:1. Va propune Adunarii Generale a Clubului Roman de Presa modificarea articolului 8 al Codului Deontologic al Ziaristului, pentru a avea urmatoarea forma:ARTICOLUL 8In exercitarea profesiei si in relatiile pe care le intretine cu autoritatile publice sau cu diverse societati comerciale, ziaristului ii sunt interzise intelegeri care ar putea afecta impartialitatea sau independenta sa. Implicarea ziaristului in orice negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar este interzisa.Nu trebuie acceptate niciun fel de privilegii, tratamente speciale, cadouri sau favoruri care pot compromite integritatea ziaristului.Pentru a evita conflictele de interese, se recomanda ca ziaristul sa nu fie membru al vreunui partid politic si sa nu fie angajat ca informator sau ofiter acoperit al unui serviciu secret.2. Va propune organizatiilor care au semnat Recomandarea privind autoreglementarea relatiilor profesionale dintre patronii din mass-media, editori si jurnalisti modificarea articolului 7, pentru a avea urmatoarea forma:7. Restrictii fundamentale in mass-mediaPatronii nu pot impune editorilor sau jurnalistilor incalcarea normelor etice ale profesiei. La randul lor, editorii nu pot impune jurnalistilor incalcarea acelorasi norme.
Patronii nu pot impune editorilor sa sustina campanii de presa impotriva unor adversari politici, de afaceri sau de orice alta natura, prin distorsionarea realitatii, prin ocultarea adevarului, prin introducerea unor argumentatii mincinoase.
Patronii nu pot impune editorilor sa raspunda disproportionat, eventual chiar prin mai multe vehicule mass-media ce apartin aceluiasi proprietar, la materiale critice, solid argumentate si de interes public, facute publice prin alte mijloace de informare in masa, Patronii nu se vor folosi de jurnalisti in incercarea de a schimba structurile redactionale sau persoanele desemnate.
Aceleasi obligatii le incumba managementului si editorilor. Patronii nu pot impune sau tolera implicarea jurnalistilor in negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar.