Edilul a refuzat oferte de 1.100 euro/mp
Titan Mar va fi relocat in ChitilaDoua agentii imobiliare au publicat anuntul de vanzare a terenului de sase hectare al fabricii Titan Mar, detinut de familia Videanu. Potrivit unor surse din piata imobiliara, citate de Mediafax, pretul de vanzare este de 1.800 euro metrul patrat, ceea ce reprezinta o valoare totala a terenului de 108 milioane de euro. Contactat de agentie, Adriean Videanu a afirmat ca "este in logica lucrurilor ca o activitate industriala sa fie scoasa din centrul orasului", fara sa mentioneze daca Titan Mar a initiat procedurile de vanzare a terenului, situat in zona 13 Septembrie.
"Deocamdata nu se pune problema vanzarii terenului. Este insa in logica lucrurilor ca o activitate industriala sa fie scoasa din centrul orasului, mai ales ca valoarea terenului in zona a ajuns la 2.000 de euro. (...) Am primit mai multe oferte, insa, deocamdata, Titan Mar isi desfasoara activitatea in locatia actuala", a declarat primarul general al Capitalei, Adriean Videanu.
"Familia Videanu a refuzat deja o oferta de 1.100 de euro metrul patrat, pretul solicitat fiind de 1.800 de euro", au adaugat sursele citate.
La jumatatea acestui an, sotia primarului general, Miorita Videanu, a declarat pentru presa centrala ca pana la sfarsitul anului terenul de sase hectare, aflat intre Palatul Cotroceni si JW Marriott, va fi eliberat, iar fabrica va fi relocata la Chitila. Ea a mai spus atunci ca are cateva oferte "bune" pentru teren, cei interesati dorind sa dezvolte acolo un complex imobiliar.Venituri de zece ori mai mari decat cifra de afaceriAdriean Videanu detine 49,137% din actiunile Titan Mar, Miorita Videanu are o cota de 49,210% din total, restul de 1,652% din capitalul social fiind detinut de o alta persoana.
Potrivit datelor depuse la Ministerul Finantelor, Titan Mar a inregistrat anul trecut un profit net de 8,17 milioane de lei (aproximativ 2,4 milioane euro), la o cifra de afaceri de 41,5 milioane de lei (circa 12,3 milioane euro).
Vanzarea terenului situat pe Trafic Greu ar aduce Titan Mar venituri de aproape zece ori mai mari decat cifra de afaceri anuala.
Anul trecut, Videanu declara ca majoritatea fabricilor din interiorul orasului vor fi mutate catre periferie, intr-un amplu proces de reconversie a zonelor industriale in zone urbane. Potrivit edilului Capitalei, transformarea platformelor industriale in zone rezidentiale este o initiativa mai veche a municipalitatii.Pasaj intre Trafic Greu si Basarab?Printre proiectele municipalitatii se numara si construirea unui pasaj subteran in zona in care este terenul. Pasajul va lega bulevardul Trafic Greu de Pasajul Basarab si va crea conditiile pentru o dezvoltare imobiliara puternica a zonei Trafic Greu. Acest lucru ar duce la transformarea zonei industriale in zona rezidentiala si de afaceri.
"Zona industriala Trafic Greu este marcata in Planul Urbanistic General ca pol de dezvoltare urbana, unde coeficientii de constructie sunt foarte incurajatori pentru investitori", spunea in 2005 arhitectul-sef al Bucurestiului, Adrian Bold.
La sfarsitul anului trecut, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a adoptat o hotarare pe baza careia edilii Capitalei au decis desfiintarea a 49 de linii de cale ferata industriala.
Vizate de aceasta decizie municipala sunt 15 zone industriale din Capitala, situate in mai toate cartierele bucurestene. Printre caile ferate care incurca traficul bucurestean sunt cele situate in zonele Cotroceni, Obor, Progresul, Colentina, Pipera, Chitila, Baneasa, Giulesti si Trafic Greu. Terenul unde este amplasata fabrica Titan Mar este strabatut pe toata lungimea de o astfel de cale ferata.