Comisarul european pentru energie Andries Piebalgs a criticat, marti seara, intr-o reuniune organizata de grupul petrolier OMV la Viena, intentia autoritatilor romane de a infiinta o companie energetica integrata, afirmand ca nu a fost instiintat de
Comisarul european pentru energie Andries Piebalgs a criticat, marti seara, intr-o reuniune organizata de grupul petrolier OMV la Viena, intentia autoritatilor romane de a infiinta o companie energetica integrata, afirmand ca nu a fost instiintat de acest proiect, care poate crea "un monstru". SURPINS. "Nu stiu nimic de acest lucru. Pana acum nu mi-a fost adus la cunostinta acest lucru. As fi surprins, pentru ca Romania a fost in favoarea unbundlingului (separarea activitatilor - n.r.) si luand in considerare toate privatizarile din Romania din sectorul energetic. Nu cred asa ceva", a afirmat Piebalgs, raspunzand unei intrebari. El a adaugat ca "acest proiect este artificial si nu trebuie sa intrerupem competitia pe piata" prin crearea de astfel de companii. Comisarul european pentru energie a criticat in termeni duri intentia autoritatilor romane. "Nu poti crea campioni regionali. Poti crea un monstru. Companiile trebuie sa concureze pe piata europeana, nu pe piete nationale", a spus Piebalgs. PROIECT. Autoritatile romane intentioneaza sa infiinteze o companie energetica nationala, dupa modelul grupurilor CEZ (Cehia) sau Enel (Italia), alcatuita din hidrocentrale, termocentrale, un complex energetic si filiale de distributie a energiei, care sa investeasca atat in tara, cat si in alte state. "Nu va speriati, ca nu musca, nu doare, va fi o companie puternica, de care o sa fim mandri, cu care Romania isi va consolida cresterea economica, expansiunea regionala si care va fi in competitie cu alte companii pe piata romaneasca. Ea nu va fi un monopol de stat, nu este gandita sa fie o entitate de stat, si va avea si capital de stat, insa si privat", a declarat saptamana trecuta, la Cernavoda, primul-ministru Calin Popescu Tariceanu. In componenta acestei societati ar putea intra complexul energetic Craiova, doua sau toate cele trei filiale de distributie a energiei care nu au fost privatizate (Electrica Muntenia Nord, Electrica Transilvania Sud, Electrica Transilvania Nord - n.r.), reactoarele 1 si 2 de la Cernavoda si o parte din hidrocentrale mari, precum Portile de Fier.

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National