Candoarea povestii, prospetimea dialogurilor si insolitul limbajului sint calitatile unanim semnalate de criticii care au scris despre „Pobby si Dingan", romanul pe care Cotidianul vi-l ofera miercuri.

Cronicile care au intimpinat debutul lui Ben Rice cu „Pobby si Dingan" releva virtuti care pledeaza pentru o lectura obligatorie. Cadrul narativ al romanului, expresiile australiene pursinge care coloreaza replicile personajelor si relatia acestora cu peisajul au fost motivele pentru care Robert McCrum, cronicar la „The Guardian", a incadrat proza britanicului in traditia literaturii australiene. Mai mult, exegetul a gasit posibile filiatii cu autorii de prima mina din pepiniera fostului dominion britanic, precum Henry Lawson si Patrick White, autor laureat cu Nobel, ale carui carti au fost traduse si in limba romana.

Gustul tare al fictiunii facute in Australia e dat, dupa parerea criticului, de uzul inedit al limbii. Vehicul dinamic, puternic si direct, idiomul australian isi lasa descoperita subtilitatea, puterea evocativa si incomparabilele resurse ludice: „Fiecare personaj din aceasta capodopera de buzunar", marturiseste McCrum, „vorbeste australiana cu necaz. Felul in care autorul se foloseste de ritmul vorbirii de zi cu zi pentru a pune in scena aceasta fabula fermecatoare si plina de povete e doar una dintre calitatile exceptionale ale cartii. N-am idee daca Ben Rice are singe australian, dar scrie ca si cum ar avea peisajul, oamenii locului si limba lor inscrise pe cortex. Stie ce sa lase nespus si cum sa evite omniprezentul risc de a aluneca in caricatura si in umor involuntar". Pe linga exploatarea profitabila a prospetimii „australienei", criticul britanic a sesizat si finetea cu care Rice racordeaza la mecanismele textului monologul interior, tehnica predominanta in roman, care asigura cartii ceva din prospetimea paginilor scrise de Salinger.

„Personajele lui Rice sint schitate intr-o maniera simpla si plina de viata, iar povestea, redata prin ochii unui copil, e senzational construita. Rasturnari de situatie, surpriza, emotie, ris, fantastic si realitate, toatea acestea asezoneaza povestile acestui autor uimitor de talentat", nota, la un an dupa debutul lui Rice, Joanna Hunter, critic la „The Observer" .