Unul dintre militarii romani raniti in Irak a fost transferat la spitalul armatei germane din orasul Koblenz, unde va fi operat, fiind in stare critica, dar stabila.

Fruntasul Marius Iovi, unul dintre cei patru militari romani raniti in Irak saptamina trecuta, transportat in Germania, la Koblenz, va suferi o interventie neurochirurgicala complexa. El e in continuare intubat, starea lui fiind critica, dar stabila, informeaza Ministerul Apararii roman. Colegul sau, sergentul-major Adrian Ilie Barbu, a fost transferat la spitalul german de chirurgie plastica din Ludwigshafen. El are o inflamatie a cailor respiratorii si e in continuare intubat, dar are o evolutie favorabila. Soldatul Sorin Popa si plutonierul Danut Nicola urmeaza tratamente de specialitate la spitalul bazei americane Ramstein, „evolutia starii lor de sanatate fiind buna". Ultimul dintre cei cinci raniti, sergentul-major Gabriel Nicusor Badea, a ramas in tabara romaneasca din Tallil, unde e tratat pentru arsurile de pe corp. In acelasi incident, in care un TAB a calcat pe un dispozitiv exploziv, a murit sergentul Aurel Marcu.

O echipa de medici militari romani a plecat in Germania pentru a evalua starea de sanatate a militarilor, la cererea ministrului Teodor Melescanu. Medicii vor sa vada modul in care va fi tratat fiecare militar in parte la intoarcerea in tara. Impreuna cu medicii au plecat si membri ai familiilor militarilor raniti.

MAp a mai anuntat ca lt.-col. Dorin Petrut din misiunea NATO de instruire a armatei irakiene este in continuare internat la Ramstein si se recupereaza in urma operatiei la piciorul sting, iar fruntasul Alex Zafiu, ranit in Afganistan, a fost adus in tara, fiind internat la Spitalul Militar Central.