Circa 800 de kilometri de drumuri comunale au fost modernizate, iar aproximativ 390 de kilometri de retele de alimentare cu apa au fost efectuate prin Proiectul de Dezvoltare Rurala, c
Circa 800 de kilometri de drumuri comunale au fost modernizate, iar aproximativ 390 de kilometri de retele de alimentare cu apa au fost efectuate prin Proiectul de Dezvoltare Rurala, cofinantat de Banca Mondiala. Cinci judete, Botosani, Tulcea, Calarasi, Dolj, Salaj, au beneficiat de 53,02 miÂlioane de dolari, din care 40 de milioane au fost contractate de la Banca Mondiala, iar restul au fost cofinantare de la Guvern, administratia si comunitatile locale. Fondurile au ajuns in 116 comune, cu o populatie totala de 450.000 de locuitori. Circa 800 de kilometri de drumuri rurale au fost modernizate in perioada 2002-2007 in cadrul Proiectului de Dezvoltare Rurala. In cadrul acestuia au mai fost realizate retele de alimentare cu apa de aproape 388 de kilometri. Modernizarea drumurilor s-a facut doar prin turnarea a doua straturi de bitum peste drumul pietruit, cu un cost de 40.000 de dolari pe kilometru. "Asfaltul e un lux in mediul rural", a precizat Iuliu Pacurariu, consilier in cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative. INSTRUIRE. Potrivit lui Andrei Naumescu, directorul Unitatii de Management a Proiectului, programul a avut ca obiective "cresterea capacitatii autoritatilor locale din mediul rural de a initia proiecte de infrastructura rurala" si finantarea propriu-zisa a investitiilor. Pe parcursul proiectului au fost instruite 2.450 de persoane pentru a cunoaste pasii necesari accesarii de fonduri structurale. Printre acestea nu se afla numai functionari ai primariilor, ci si profesori, directori de scoli, preoti si chiar "bulibasi", conform lui Naumescu. Fiecare comuna a primit maximum 300.000 de dolari, din care pentru un proiect s-au alocat maximum 200.000 de dolari. Proiectul va fi inchis formal la data de 30 septembrie si total, la 31 decembrie. Acesta se va continua, dar nu la Ministerul Internelor si Reformei Administrative, ci la MiÂnisterul Agriculturii, utilizand cele 2 miliarde de euro ce vor sosi din fonduri europene. Â Probleme cu termenele de predare In acelasi timp, la implemenÂtarea acestor subproiecte s-au intampinat mai multe greutati. Potrivit lui Iulie Pacurariu, "au fost situatii in care inginerul proÂiectant n-a vazut santierul, insa in lege exista numeroase obligatii, dar nici o raspundere". Seriozitatea companiilor din Romania este o alta problema. ConÂform lui Pacurariu, dupa ce acestea castiga licitatiile, nu resÂpecta termenele, iar singurul mod de constrangere este penaÂlizarea. Iuliu Pacurariu a propus reaÂlizarea unei "liste negre", astfel incat prezenta acestor firme sa fie restrictionata la alte licitatii.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro