FONDURI - Banii Bancii Mondiale au ajuns in 116 comune
Circa 800 de kilometri de drumuri comunale au fost modernizate, iar aproximativ 390 de kilometri de retele de alimentare cu apa au fost efectuate prin Proiectul de Dezvoltare Rurala, cofinantat de Banca Mondiala.  Cinci judete, Botosani, Tulcea, Calarasi, Dolj, Salaj, au beneficiat de 53,02 mi­lioane de dolari, din care 40 de milioane au fost contractate de la Banca Mondiala, iar restul au fost cofinantare de la Guvern, administratia si comunitatile locale. Fondurile au ajuns in 116 comune, cu o populatie totala de 450.000 de locuitori. Circa 800 de kilometri de drumuri rurale au fost modernizate in perioada 2002-2007 in cadrul Proiectului de Dezvoltare Rurala. In cadrul acestuia au mai fost realizate retele de alimentare cu apa de aproape 388 de kilometri. Modernizarea drumurilor s-a facut doar prin turnarea a doua straturi de bitum peste drumul pietruit, cu un cost de 40.000 de dolari pe kilometru. "Asfaltul e un lux in mediul rural", a precizat Iuliu Pacurariu, consilier in cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative.  INSTRUIRE. Potrivit lui Andrei Naumescu, directorul Unitatii de Management a Proiectului, programul a avut ca obiective "cresterea capacitatii autoritatilor locale din mediul rural de a initia proiecte de infrastructura rurala" si finantarea propriu-zisa a investitiilor. Pe parcursul proiectului au fost instruite 2.450 de persoane pentru a cunoaste pasii necesari accesarii de fonduri structurale. Printre acestea nu se afla numai functionari ai primariilor, ci si profesori, directori de scoli, preoti si chiar "bulibasi", conform lui Naumescu. Fiecare comuna a primit maximum 300.000 de dolari, din care pentru un proiect s-au alocat maximum 200.000 de dolari. Proiectul va fi inchis formal la data de 30 septembrie si total, la 31 decembrie. Acesta se va continua, dar nu la Ministerul Internelor si Reformei Administrative, ci la Mi­nisterul Agriculturii, utilizand cele 2 miliarde de euro ce vor sosi din fonduri europene.   Probleme cu termenele de predare In acelasi timp, la implemen­tarea acestor subproiecte s-au intampinat mai multe greutati. Potrivit lui Iulie Pacurariu, "au fost situatii in care inginerul pro­iectant n-a vazut santierul, insa in lege exista numeroase obligatii, dar nici o raspundere". Seriozitatea companiilor din Romania este o alta problema. Con­form lui Pacurariu, dupa ce acestea castiga licitatiile, nu res­pecta termenele, iar singurul mod de constrangere este pena­lizarea. Iuliu Pacurariu a propus rea­lizarea unei "liste negre", astfel incat prezenta acestor firme sa fie restrictionata la alte licitatii.