Hotii de fier vechi din Hunedoara au pus din nou in pericol circulatia pe calea ferata. Politistii de la Transporturi Feroviare au pierdut deja numarul cazurilor pe care le instrumenteaza, Hunedoara fiind unul dintre primele trei judete din Romania in ceea ce priveste furturile de fier vechi de pe calea ferata.

In vizorul hotilor de fier vechi a intrat din nou sectorul de cale ferata dintre Simeria si Hunedoara. Este pentru a doua oara in decurs de circa doua luni cand traficul feroviar intre cele doua orase este intrerupt total din cauza furturilor de pe calea ferata sau a distrugerilor provocate in goana dupa un castig rapid. Ciprian Batalau si Robert Lacatus, doi tineri inconstienti, pe care nevoile materiale si iluzia unui castig banesc rapid i-au impins la un act necugetat, au taiat o pasarela metalica pe care se sprijinea o conducta dezafectata. Totul in amiaza mare si deasupra liniei de alimentare a locomotivelor, prin care circula o tensiune de 27.000 de volti. Pasarela era suspendata la o inaltime de 15 metri deasupra solului si se afla in incinta fostului Combinat Siderurgic Hunedoara, actualul Arcelor-Mittal. Unul d intre cei doi hoti era pe schela metalica in momentul in care aceasta s-a prabusit. Practic, Ciprian Batalau „si-a taiat craca de sub picioare“. Caderea de la inaltimea de 15 metri a avut ca efect asupra hunedoreanului de 21 de ani fracturarea catorva coaste. Asta pe langa circulatia feroviara care a fost complet intrerupta.

Pasarela cantarea aproape o tona. A fost nevoie de interventia unei macarale de mare tonaj pana cand mormanul de fiare contorsionate a fost indepartat de pe linia ferata. Apoi au inceput sa opereze echipele de interventie de la SNCFR, sa repare linia de inalta tensiune si stalpii de tensiune afectati sau terasamentul. „Estimam ca daunele materiale produse se cifreaza la suma de 30.000 de lei“, a declarat comisarul sef Vasile Hritac, seful Politiei TF Hunedoara. Paguba e de cateva sute de ori mai mare decat valoarea materialului feros.