Contractul de privatizare a societatii Automobile Craiova a fost semnat ieri la Salonul Auto de la Frankfurt, de presedintele Comisiei de privatizare Sebastian Vladescu si de negociatorul sef al Ford Lyle Watters. Varianta in limba romana a contractu
Contractul de privatizare a societatii Automobile Craiova a fost semnat ieri la Salonul Auto de la Frankfurt, de presedintele Comisiei de privatizare Sebastian Vladescu si de negociatorul sef al Ford Lyle Watters. Varianta in limba romana a contractului va fi semnata astazi, la Craiova.Premierul Calin Popescu Tariceanu sustine ca, prin aceasta vanzare, "Romania are sansa sa se transforme in cea mai mare tara producatoare in industria auto din Sud - Estul Europei". El a adaugat ca Automobile Craiova va deveni un contribuabil important la bugetul local, prin nivelul ridicat al taxelor si al impozitelor care vor fi platite in perioada urmatoare.Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat ca grupul american a preluat o fabrica "la care a visat mereu". El a apreciat modul in care au decurs negocierile, in conditiile in care atat autoritatile romane, cat si reprezentantii Ford au dorit ca tranzactia sa fie finalizata cu succes. Actiunile vor fi transferate cel mai tarziu in ianuarie 2008 Potrivit lui Sebastian Vladescu, intre semnarea contractului si plata efectiva a actiunilor, AVAS ramane proprietarul actiunilor, iar Ford va avea statut de observator. Data la care vor avea loc plata actiunilor si transferul acestora catre investitorul Ford este estimata pentru sfarsitul anului sau cel tarziu in ianuarie 2008. Pana atunci, deciziile conducerii societatii de la Craiova sunt limitate, astfel incat sa nu poata schimba starea companiei de la momentul semnarii contractului. Iar autoritatile romane trebuie sa indeplineasca un set de conditii, in acest timp, cea mai importanta fiind aprobarea in Parlament a legii de privatizare, a mai spus Vladescu.Compania Ford a oferit 57 de milioane de euro pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul Automobile Craiova, suma inclusa in oferta financiara imbunatatita. Oferta initiala era de 55 de milioane de euro.Ford nu va prelua insa si datoriile istorice ale societatii, estimate la intre 800 de milioane si un miliard de euro. Producatorul american promite sa faca investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii. Şi sa creasca numarul de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, la 9.000 de persoane. 80-90% din productie va merge la export Circa 90% din productia Ford la Craiova va fi destinata exporturilor pe piete europene, iar compania americana nu are in vedere constructia, la unitatea preluata miercuri, a unui model cu un pret scazut, a declarat presedintele Ford Europa, John Fleming, citat de Mediafax. Fleming nu a precizat ce model sau ce modele va produce Ford la Craiova.Fabrica va avea in 2011 o capacitate de productie de 300.000 de unitati. La acea data, Ford va avea un rulaj pe partea de productie in Romania de circa un miliard de euro, a spus Fleming. El a adaugat ca firma mai are de pus la punct cu autoritatile romane unele aspecte legislative ale tranzactiei pentru Automobile Craiova. Potrivit reprezentantilor Ford, legea speciala privind privatizarea Automobile Craiova va fi aprobata de Parlament in circa sase saptamani. Actiunile Automobile Craiova pot fi instrainate fara acordul AVAS Producatorul american va putea instraina, in primii patru ani de la data finalizarii privatizarii, actiunile detinute la Automobile Craiova, fara acordul AVAS, catre o firma detinuta in totalitate de companie si care va respecta obligatiile asumate prin contractul de vanzare-cumparare, sustin surse din cadrul AVAS, citate de Mediafax. Grupul Ford va fi obligat insa ca pe o perioada de patru ani de la data finalizarii tranzactiei sa notifice AVAS in legatura cu orice fuziune sau divizare a Automobile Craiova. Grupul american Ford a ramas singurul ofertant pentru cumpararea uzinei de automobile din Craiova, dupa ce alte doua companii, General Motors si Russian Machines, interesate in prima faza de cumpararea pachetului majoritar al uzinei, nu au mai depus la AVAS plicuri cu oferte finale.Statul a redevenit actionar majoritar in luna august 2006 prin rascumpararea participatiei de la compania sud-coreeana Daewoo Motors, intrata in faliment. Costul tranzactiei a fost de 60 de milioane de dolari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.