Comisarul european pentru Sanatate, Markos Kyprianou, cere eliminarea completa a publicitatii pentru tutun si a sponsorizarii echipelor acestui sport de companiile producatoare de tigarete, in incercarea de a-i impiedica pe tineri sa se apuce de fumat, informeaza site-ul warc.com, citat de Mediafax.

Publicitatea la tutun este actualmente permisa pe trei dintre cele 17 circuite internationale de Formula 1 ­ Bahrain, China si Monaco. Comisarul european doreste insa ca nici aceste circuite sa nu mai permita publicitate pentru tigarete.

SPONZORIZARI. De asemenea, cipriotul a cerut echipei Ferrari sa puna capat asocierii cu Philip Morris, fabricantul tigaretelor Marlboro, de la care primeste circa 100 de milioane de dolari pe an cu titlul de sponsorizare.

Echipei Ferrari i se interzice sa utilizeze logo-ul Marlboro la majoritatea competitiilor, insa continua sa concureze sub culorile sponsorului pe cele trei circuite unde acest lucru este permis.

"Formula 1 este un simbol. Trebuie sa reducem publicitatea la tutun cat de mult se poate, astfel incat sa ii eliminam influenta asupra tinerilor", a declarat Kyprianou.