Iadul romanesc poate fi gasit pe soselele Romaniei la orele de virf si in vremuri estivale. Pentru miile de morti si de mutilati, de masini distruse si de vieti indoliate, clasa politica postcomunista are o vinovatie istorica si de neta


Iadul romanesc poate fi gasit pe soselele Romaniei la orele de virf si in vremuri estivale. Pentru miile de morti si de mutilati, de masini distruse si de vieti indoliate, clasa politica postcomunista are o vinovatie istorica si de netagaduit.

Cauzele acestor tragedii zilnice care transforma circulatia rutiera intr-un razboi continuu se regasesc in frivolitatea condamnabila a celor care, in aproape doua decenii, n-au fost in stare sa stabileasca o strategie transpartinica in politica de infrastructura nationala. Fiecare guvern, fiecare mandat parlamentar, fiecare ministru au adaugat noi dovezi despre cum anume politica in exces demagogic transforma viata noastra in iad. Minciuna despre importanta strategica a infrastructurii, minciuna cum ca aceasta ar fi prioritate absoluta in agenda nationala a tarii da acum roade otravite. Azi, miine vom privi neputinciosi blocajul total al drumurilor, cu siruri interminabile de camioane, de tiruri, de masini de lux caraghioase intr-o lume scufundata in praf, gropi, limitari de toate felurile, strangulari pentru a face loc santierelor care ofera imaginea dezolanta a unor lucrari realizate de mintuiala. Lipsa cronica a soselelor de centura a transformat orasele in loc al tracasarii, al stresului cotidian, al poluarii agresive. Registrul Auto este casa de toleranta pentru toate camioanele care ne invaluie in fum negru si ne distrug copiii, copacii, vazduhul. Casele se cutremura din temelii la trecerea autocamioanelor, prin sate oamenii circula pe sosea mioritic cu turme de vite si cu tot soiul de carucioare improvizate printre bolizi paranormali.

Adaugati la asta mirlania depasirilor, obraznicia de neam prost ajuns a unor soferi, fie ei posesori ai unor masini de mina a doua cu pretentii neacoperite de realitate, fie ai unor masini de lux bune pentru autostrazi occidentale si care devin oricind viitoare sicrie contorsionate. Nimeni nu respecta pe nimeni pe soselele Romaniei, toti se urasc in trafic, daca vrei sa iesi dintr-o parcare nu ai intelegerea partenerilor, daca incerci pe marile bulevarde sa respecti viteza legala esti bou, esti ironizat, esti socotit neam de traista. Soferul roman este macho al volanului pe strazi de toata jalea, intr-o lume despre care nu stii daca trebuie sa rizi sau sa plingi.

Daniel Vighi este scriitor si profesor la Universitatea de Vest din Timisoara.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.