"Moda este o meserie costisitoare, prezinta investitii pe termen lung,
produce o marfa mereu in schimbare si are un grad de risc foarte crescut"
Sunt obisnuita sa fac tot timpul cate ceva, sa creez ceva nou, dorinta exista, ideile sunt si,
"Moda este o meserie costisitoare, prezinta investitii pe termen lung,
produce o marfa mereu in schimbare si are un grad de risc foarte crescut"
Sunt obisnuita sa fac tot timpul cate ceva, sa creez ceva nou, dorinta exista, ideile sunt si, incercand sa-ti pastrezi si un echilibru, sa-ti desfasori activitatea profesionala ca si pana acum, dar in cu totul si cu totul alt context, iti dai seama ca, de fapt, traiesti o alta realitate. Trec printr-o perioada speciala in viata oricarei femei - divortul - si realizez ca reorganizarea unei vieti in care totul pana la acest moment se facea impreuna este complicata din toate punctele de vedere. Vrei sa faci aceleasi lucruri, dar cu totul alte instrumente, daca pot spune asa.
si totusi, trebuie sa mergi inainte. Anul acesta, am facut doua cluburi, unul inchis, de iarna, si unul cu o terasa pe malul lacului Floreasca. Au fost doua proiecte diferite de ceea ce am facut pana acum. Evident, conceptul si amenajarea mi-au apartinut. Bazele oricarei activitati pe care am avut-o pana acum au pornit toate de la idei si
de la un bun gust pe care il am de la cel de sus. Faptul ca vreau sa traduc aceste idei in ceva concret este o necesitate a mea ca persoana. Trebuie sa si fac sa iasa. si ma straduiesc. Acum am in lucru un proiect care trebuie sa se finalizeze pana la sfarsitul anului - un mic restaurant cu specific asiatic, japonez, chinezesc. Este un alt mod de a-mi valorifica creativitatea, talentul. Sunt, mai mult sau mai putin, alte fatete ale aceleiasi meserii.
Designerul vestimentar face in continuare colectii vestimentare si de incaltaminte, care isi au cursul lor de ani de zile. Lucrurile acestea functioneaza deja, de mult timp. Ca noutate, din sezonul care vine, voi muta productia de incaltaminte din Romania in Italia. Vreau sa ridic nivelul calitativ, pentru ca, totusi, in acest domeniu italienii sunt cei mai buni. Important este sa-ti pastrezi de la an la an clientii si sa-ti faci altii noi. In moda exista intotdeauna o ciclicitate, unele lucruri ies din moda, apar altele noi. In fapt, ele functioneaza la fel, cu mici variatii. Multi se intreaba cand mai prezinta Venera Arapu o noua colectie, cand face un show de moda. Intre atatea chestii pe care le am de facut, prezentarea unei colectii este lucrul cel mai putin profesional din punctul meu de vedere. Orice prezentare de moda trebuie sa aiba nu numai scopul de a consolida un nume, ci trebuie sa aiba si o finalitate practica. La noi acest lucru nu prea se intampla si chiar ma intreb cand se va intampla, deoarece in sistemul romanesc din acest domeniu exista mari falii. In alte domenii, lucrurile s-au miscat mult in Romania. Aceasta industrie, acest comert cu produsele designerilor nu are logica in desfasurare. Totul trebuie sa functioneze pe sistemul de comanda. Magazinele trebuie sa comande cu cateva luni inainte. Cand lucrezi in confectii in Romania, lucrezi la intamplare, nu stii cine iti va comanda marfa. Peste tot in lume, cu sase luni inainte, cand se prezinta o colectie exista o campanie de vanzari si magazinele, clientii tai vin, vad si comanda produsele pe care le doresc din colectia prezentata. Oamenii platesc inainte pentru ca tu sa ai cu ce sa faci productie. Cand prezinti o colectie, magazinul isi alege ce-i corespunde si da comanda. Iar tu, ca producator, mergi la sigur. De aceea multi dintre creatorii romani lucreaza in sistemul de comanda pentru doar cativa clienti fideli. Isi irosesc creativitatea.
Moda este o industrie, nu un hobby. Este o meserie din care trebuie sa traiesti. Este pacat ca in Romania produsul creatorului ramane la nivelul de unicat, care se adreseaza unei anume cliente. Or, industria de moda trebuie sa se adreseze unei categorii cat mai mari de clienti. Un tanar designer, absolvent de design, de unde sa aiba el bani sa investeasca intr-o colectie? Daca nimeni nu-l ajuta, sa-i dea un avans de 30% pentru a lucra intr-un sistem de comanda! Este o mare ironie ca se importa masiv confectii, cand Romania este o tara cu o industrie usoara printre primele din Europa, cu traditie!
Ceea ce trebuie sa stie insa o femeie care vrea sa arate bine, indiferent de unde se imbraca, este ca ea trebuie sa poarte in primul si in primul rand ceea ce i se potriveste, sa puna in valoare ceea ce are frumos - decolteu, picioare, talie. Fiecare femeie are ceva frumos! Trebuie sa stie sa adapteze ceea ce este in trend. si apoi, nu trebuie uitat ca exista si clasicul, care este mereu acelasi si care avantajeaza. Trebuie sa-ti cunosti atuurile si sa le pui in valoare, sa ai o minima informare si, cu dibacie, sa-ti acoperi defectele. si cum in ziua de astazi se pune mai mult accent pe accesorii putem capata oricand o imagine placuta. Totul porneste de la autocunoastere.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.