Lupta pentru prinderea unei norme intregi la o catedra din Spania si Italia a pus in miscare arsenalul de „pile“ si relatii. Desi profesorii romani care vor lucra acolo trebuie sa cunoasca perfect, in afara specialitatii de baza, spaniola sau italiana, evaluarea acestora de la concurs a fost efectuata si continua sa fie facuta de catre o comisie formata din profesori de fizica si functionari din compartimentul tehnic al Ministerului Educatiei.

Comisia de evaluare a profesorilor care urmeaza sa predea in Spania si Italia, in acest an scolar, pregatita de catre Ministerul Educatiei, este formata din: Corina Marin, profesor de fizica, director in Directia generala Managementul Resurselor Umane; Valentin Paunescu, profesor de fizica, directorul Directiei Retea Scolara si Politici de Personal; Corina Chertes, profesor de fizica, consilier al ministrului educatiei; Ionela Dabija, cercetator la Institutul Limbii Romane; Puia Dobre, inspector in Directia Relatii Straine din cadrul MECT. Aceasta comisie se afla pentru doua saptamani in Spania si Italia pentru a evalua profesorii romani, care au renuntat de mai mult timp la invatamant pentru a culege capsuni si mere. Dupa cum se poate usor observa, din comisie nu face parte nici un membru, specialist in limba spaniola si italiana. Cunoasterea perfecta a uneia dintre cele doua limbi este un criteriu obligatoriu pentru dascalii care vor sa predea copiilor romani din aceste doua tari. Dupa ce s-a facut o prima selectie in tara, acum se afla in plina desfasurare alte doua etape, in Spania si, respectiv, Italia. „Este o comisie pur tehnica care trebuie sa administreze logistica si strategia acestei actiuni initiate pentru venirea in ajutorul copiilor, ai caror parinti lucreaza in aceste state. Cu siguranta ca, in procesul de evaluare, comisia a angajat profesori de spaniola si de italiana“, a fost raspunsul primit de la biroul de presa al ministerului. Surse demne de incredere sustin ca aceste concursuri au fost organizate de „ochii lumii“, deoarece, nefiind vorba de o evaluare specializata, viitoarea activitate de instruire din scolile spaniole sau italiene nu se poate incadra intr-una din cerintele formulate in programa elaborata de catre minister: „Problemele de limba romana vor fi abordate prin comparatie cu limba tarii de rezidenta, pentru a facilita elevilor o mai buna cunoastere si utilizare a ambelor limbi“. MECT a stabilit 22 de norme pentru Spania si 10 pentru Italia.

Algoritmul politic din Educatie epureaza inspectorii din PD
Pentru a se pastra algoritmul politic, instituit de cativa ani la Ministerul Educatiei, Cristian Adomnitei continua destituirea inspectorilor scolari generali care nu fac parte din acelasi partid cu el. Evident ca, oficial, rapoartele de destituire nu consemneaza o motivatie de acest gen, ci remarca punctajele slabe, de pe urma controalelor ministeriale, obtinute de pe urma activitatii manageriale a persoanelor vizate.