Ieftinirea medicamentelor cu 15% de la 1 noiembrie 2007, anuntata de catre ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, ar putea avea un impact pozitiv si asupra distribuitorilor de medicamente autohtoni. "Consider ca anuntata ieftinire a medicamentelor de la 1 noiembrie ar putea duce la o crestere a comenzilor pentru grupul Montero, insa doar cu o strategie adaptata noilor conditii legislativ-economice", a declarat pentru Curierul National Flavius Hadadea, director general al Montero, unul dintre primii zece jucatori din piata de distributie din RomaniaDragos Dinu, CEO-ul A&D Pharma Romania, considera ca urmatorii ani vor fi decisivi pentru piata de distributie de medicamente din Romania, dar si pentru intreaga industrie farmaceutica. "Incepand cu 2008, regulile de buna practica de distributie (GDP) vor deveni obligatorii. Cei care au investit pana acum in calitatea serviciilor, asa cum a facut Mediplus, vor face fata noilor provocari ale pietei. Nu cunoastem deocamdata care sunt noile preturi ale medicamentelor, astfel incat o apreciere asupra viitoarei evolutii a pietei si companiei noastre in acest context este prematura", ne-a spus Dinu.Reprezentantii Europharm Distributie, parte a GSK Romania opineaza ca ieftinirea medicamentelor nu inseamna neaparat o crestere a cifrei de vanzari pentru companie."Nu sunt sigura ca cifra de vanzari va creste in acelasi ritm cu volumul de vanzari. Cresterea accesibilitatii la medicamente a populatiei este un deziderat al oricarei guvernari, dar in acelasi timp, tot in mana guvernului sta si crearea unui mediu de afaceri transparent, predictibil si egal pentru toti jucatorii. Ieftinirea de la 1 noiembrie aduce accesibilitate pentru populatie si in acelasi timp solicita companiilor eficientizarea activitatii, eficientizare prin care sa fie acoperite scaderea cifrelor de vanzari, scaderea adaosurilor comerciale pe care Ministerul Sanatatii le impune in domeniul farmaceutic cu posibilitatea pastrarii calitatii serviciilor", a afirmat pentru Curierul National Margareta Mares, directorul general al Europharm Holding (Europharm Distributie). Afaceri de sute de milioane pentru distribuitori Cu sau fara ieftinirea anuntata a Ministrului Sanatatii, afacerile distribuitorilor de medicamente din Romania cresc substantial de la an la an."In 2006 cifra de afaceri a Europharm a fost de aproximativ 150 de milioane de dolari. Cresterea prognozata pentru 2007 este de 15%, iar in prima parte a anului lucrurile au mers asa cum ne-am propus", a precizat Margareta Mares.Mediplus, compania de distributie a A&D Pharma, a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri neconsolidata de 286 de milioane euro, in crestere cu 36% fata de anul anterior. In primul trimestru al anului 2007, Mediplus a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri neconsolidate de 34%, de la 61,4 milioane de euro pentru primul trimestru al anului 2006 la 82,5 milioane euro pentru aceeasi perioada din 2007. A&D Pharma a inregistrat pentru primele trei luni incheiate la 31 martie 2007, o cifra de afaceri neta consolidata in valoare de 96,1 milioane de euro. Separat, Mediplus si Sensiblu (lantul de farmacii al A&D Pharma - n.red) au inregistrat pentru aceeasi perioada cifre de afaceri neconsolidate de 82,5 milioane de euro si 26,9 milioane de euro. Cifrele de afaceri neconsolidate pe divizii includ si vanzarile Mediplus catre Sensiblu, in valoare de 13,3 milioane euro. Montero are bani si pentru o iesire in strainatate Grupul Montero doreste sa-si extinda afacerile peste hotare, mai precis, in Serbia si Moldova. "Alegerea Serbiei si Moldovei ca tinte pentru extinderea regionala are la baza ratiuni legate de gradul de aplicabilitate a modelului de business autohton la pietele respective. In functie de concluziile analizelor pe care le derulam, vor putea deveni interesante si alte piete regionale. Ca finantare, luam in calcul in primul rand bancile, dar exista discutii si cu fonduri de investitii interesate in investitii strategice", a afirmat Flavius Hadadea. In 2006, cifra de afaceri a grupului de firme Montero si Tamisa a fost de 80 de milioane de euro, iar pentru acest an prognoza indica o valoare de 100 de milioane de euro. A&D Pharma si Montero vor pe Bursa, GSK mai asteapta Grupul olandez A&D Pharma a ales sa-si listeze operatiunile din Romania pe London Stock Exchange, insa are in vedere si o listare la Bursa de Valori Bucuresti. "Nu excludem o listare la BVB, momentan sunt discutii interne in acest sens pentru a analiza cu atentie oportunitatile si dezavantajele unei astfel de initiative. Deocamdata insa ne concentram pe listarea la Bursa de Valori din Londra si ne indreptam atentia spre investitorii institutionali internationali", a spus Dragos Dinu. Directorul general al Montero afirma ca are in calcul o listare la BVB, dar nu ca obiectiv imediat.Cu toate ca GlaxoSmithKline domina piata farmaceutica din Romania, Bursa autohtona nu prezinta deocamdata un interes pentru listarea afacerilor GSK din Romania. "In momentul in care GSK va lua o astfel de hotarare o vom anunta", a conchis Margareta Mares.